Cele cinci branduri chinezeşti care au "strălucit" la CES 2013 sunt Hisense, ZTE, TCL, Huawei şi Haier. Pe lângă faptul că au avut oportunitatea de a se autopromova pe scena principală a evenimentului, mărcile chinezeşti mai sus amintite s-au bucurat şi de o notabilă prezenţă în mas-media.

Hisense a intrat pe piaţa americană în 2001 şi produce telefoane, televizoare, frigidere ş.a. Începând cu 2007, compania a înregistrat 30% creştere de la un an la altul, iar în 2012 a vândut produse în valoare de 2 miliarde de dolari.

Deşi au fost bine primite la un eveniment de asemenea anvergură, companiile chinezeşti din tehnologie trebuie să îi convingă pe clienţi că produsele pe care le scot pe piaţă sunt de calitate.

Clientul american, de pildă, încă este de părere că smartphone-urile, tabletele şi laptopurile chinezeşti sunt de o calitate îndoielnică, deşi cele mai multe dintre produsele electronice americane sunt realizate în fabrici chinezeşti, a declarat Hayes Roth, directorul agenţiei de branding Landor Associates, pentru Mashable.

Există un precedent pentru companiile chinezeşti din tehnologie prin povestea de succes scrisă de japonezii de la Sony şi de la Panasonic. Aceste companii au reuşit să îi convingă pe americani că produsele "Made in Japan" sunt la fel de bune ca cele "Made in U.S.". Ceva mai târziu, şi coreenii de la LG, Hyundai, Kia şi Samsung au făcut acelaşi lucru.

Cazul Samsung este, de departe, cel mai fericit. În 2012, compania a reuşit să îndepărteze preconcepţiile potrivit cărora ar copia produsele de la Apple, devenind cel mai mare producător de telefoane mobile şi depăşind detaşat Apple la capitolul "smartphone-uri vândute".