Există numeroase companii cu nume ciudate, de neînţeles. În unele cazuri chiar asta a fost ideea de la baza numelor: să nu însemne nimic, să fie o alăturare fără semnificaţie de litere, însă sunt situaţii în care numele companiilor au trimitere la cele mai neaşteptate lucruri.
Twitter trebuia să se numească Status sau Twitch, însă din cauză că acestea nu sugerau ceea ce se dorea, s-a apelat la dicţionar, la cuvintele apropiate de “twitch” şi s-a ajuns astfel la denumirea din prezent care înseamnă “izbucnire inconsecventă de informaţie” sau “ciripit de păsări”.

Zynga a fost denumită astfel după Zinga, bulldog-ul american al lui Mark Pincus, fondatorul companiei.

Google vine de la termenul matematic “googol”, numărul format din cifra 1 urmată de o sută de 0. Numele sugerează că motorul de căutare este atât de performant încât oferă acces la cantităţi uriaşe de informaţie.

Denumirea de Yahoo sau “Yet Another Hierarchial Officious Oracle” a fost inspirată din Călătoriile lui Gulliver. ”Yahoo” înseamnă în carte “creatură sălbatice”, “necioplit, nesofisticat”.

Skype se numea în faza de proiect “sky peer-to-peer”.

Steve Jobs a ales numele de Apple pentru companie în timp ce îşi conducea maşina pe Autostrada 85 între Palo Alto şi Los Altos, iar acesta este şi momentul în care l-a anunţat pe co-fondatorul Steve Wozniak.

Pandora se numeşte astfel după zeiţa grecească, potrivit datelor de pe website-ul oficial. Zeiţa primea printre altele şi cadoul muzicii de la zei, calitate pe care compania susţine că o promovează prin activitatea sa.

Hulu se bazează pe un cuvânt chinez care are semnificaţia de tărtăcuţă sau înregistrare interactivă.

Meebo nu înseamnă nimic. Fondatorii şi-au dorit un nume uşor de scris şi mai ales uşor de reţinut.

Bebo provine de la “Blog Early, Blog Often”.

Sursa: Business Insider