Potrivit ministrului Transporturilor, una dintre problemele care mai trebuie remediate de partea română este cea a cabinelor destinate poliţiştilor de frontieră din cele două ţări, care au fost proiectate, iniţial, în speranţa că România şi Bulgaria vor fi în Schengen. Capital.ro informa încă de vineri, 24 mai, că podul va fi inaugurat pe 14 iunie.

‘Acest pod va fi operat de o societate mixtă româno-bulgară, societate aflată în curs de înfiinţare dar care pe 14 iunie, când va fi inaugurat podul, va funcţiona. În cea mai mare parte lucrările la pod sunt finalizate. Partea română mai are de finalizat câteva lucrări: cabinele destinate poliţiştilor de frontieră din România şi Bulgaria trebuie înlocuite pentru că atunci când a fost proiectat acest pod s-a crezut că la finalizarea lucrărilor şi România şi Bulgaria vor fi în Schengen. În situaţia actuală aceste cabine trebuie înlocuite, însă pe 9 iunie vor fi montate şi funcţionale’, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Relu Fenechiu până pe 14 iunie va fi întinsă şi catenara, firul electric de la care se alimentează locomotivele.

‘E o diferenţă de 10 centimetri între catenara dintre România şi Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanţă de o sută de metri’ a explicat Relu Fenechiu.

Ministrul român al Transporturilor a mai spus, de asemenea, că i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreşte ca, împreună cu reprezentanţii CNADNR şi ai firmei constructoare, să ia toate măsurile astfel încât acestea să fie remediate până la inaugurare.

În legătură cu taxa percepută pentru traversarea podului, Fenechiu a spus că aceasta a fost deja negociată şi este de 6 euro, ca şi taxa de la Podul de Giurgiu, şi va fi distribuită celor două ţări în raport cu contribuţia pe care au avut-o la contribuţia podului: 83% partea bulgară şi 17% partea română.

Despre modernizarea drumului naţional Craiova-Calafat, unde lucrările sunt în întârziere din cauza lipsei de finanţare, Fenechiu a spus că ministerul pe care îl conduce nu gestionează drumurile din România, ‘acestea fiind gestionate de Departamentul marilor proiecte’.

Te-ar putea interesa și: