Ce trenuri vor merge pe noua magistrală de metrou din București

Compania Metrorex este nevoită să găsească o altă soluție pentru trenurile necesare Magistralei V care va fi deschisă anul viitor, după ce vechea licitație a fost anulată.

Trenurile noi de metrou pentru primul tronson al Magistralei V vor fi cumpărate în baza unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), iar documentaţia pentru licitaţie a fost trimisă la Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF), a declarat Constantin Mustăţea, director de investiţii al Metrorex.

În ceea ce privește Magistrala VI, ”călătorul se urcă la Gara de Nord şi coboară la Otopeni, e linie directă. Această magistrala are 12 staţii, 14,2 km şi include achiziţia a 12 trenuri. Acestea vor fi compatibile cu restul reţelei de metrou. În prezent M6 este finanţată dintr-un împrumut de la Guvernul japonez de 320 mil euro şi de  la bugetul statului. Există o cerere de finantare depusă şi la CE. Magistrala îndeplineşte toate condiţiile pentru a fi lansate licitaţiile de structură”, a spus Constantin Mustăţea în cadrul Conferinței Transporturi şi Infrastructură 2018, organizată de revista Capital.

Până vor fi cumpărate trenurile noi, pe sectiunea Eroilor – Drumul Taberei, ce ar putea fi inaugurată anul viitor, vor fi introduse trenuri Bombardier, care acum circulă pe alte magistrale, potrivit reprezentantului Metrorex.
Noua achiziție are loc în contextul în care o procedură anterioară de achiziție a 51 de garnituri pentru întreaga Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, în valoare de circa 400 milioane de euro, a fost anulată în urma unei anchete DNA.

Totodată, Constantin Mustăţea, directorul de invevestiţii şi achiziţii Metrorex, a declarat la conferinţa Capital că există planuri de extindere a metroului către Centura Capitalei.

Metrorex are o strategie de dezvoltare până 2030 care urmează în prezent căile de aprobare. "Ne gândim la o extensie a magistralei M2 de la Berceni către linia de centură, având în vedere problemele care sunt în zona respectivă. Ne uităm şi în partea de Vest, legătura cu A1, dar şi în toate zonele unde se poate extinde reţeaua de metrou", a spus Mustăţea. 

În prezent, compania are un proiect de 152 de milioane de lei care este aproape gata. Este vorba de modernizarea sistemului de acces şi sistemul de vânzare bilete. Compania a schimbat 1.365 de porţi şi a montat 165 de automate de vândut cartele. 

Citește și:  Constantin Mustăţea, Metrorex: Metroul din Drumul Taberei nu a scăpat de problemele contestaţiilor. Astăzi avem termen la TRIBUNAL