Businessul eMAG în România va creşte cu 20%, anul acesta. Anul trecut a fost unul bun, am crescut cu 40%. Business-urile cresc diferit de la ţară la ţară. În Bulgaria, eMAG a înregistrat o creştere de 30-32%, în Ungaria este lider de piaţă, iar în Polonia după rebranding a început să crească. Piaţa poloneză este foarte fragmentată. Marketplace-ul Allegro este mare. Prin Allegro trec cam 60% din comenzi, iar în spatele Allegro sunt mulţi jucători mici şi mai este şi online-ul jucătorilor din retail. Dacă în România avem un Altex, acolo sunt vreo 4 Altex pe fiecare categorie. Sunt mulţi jucători cu afaceri de peste un miliard de euro”, a spus Stanciu. Cu toate companiile din grup anul acesta atingem vânzări de un miliard de euro, a declarat Iulian Stanciu.

În ţară, anul a început lent pentru cel mai mare magazin online din regiune, iar motivul pentru care luna ianuarie este una slabă din punct de vedere al vânzărilor este zăpada. 

“Anul acesta nu a început foarte bine, ianuarie este o lună slabă din mai multe motive: scăderea sentimentului faţă de consum, zăpada, drumurile blocate, frigul care înseamnă costuri de întreţinere mai mari. Banii se duc astfel în altă direcţie”, explică Stanciu.  

Toata piaţa de comerţ electronic este estimată la 2 miliarde de euro

eMAG a investit anul trecut 50 de milioane de euro, iar anul acesta se vor investi peste această sumă. “Investim în tehnologie şi în partea de operaţiuni, în special partea de logistică pentru a ne genera infrastructura. Până acum găseam destul de uşor spaţii logistice şi oameni care să lucreze. De acum trebuie să lucrăm mult mai planificat, cu un plan pe cel puţin 2 ani”, afirmă Stanciu. 

Şeful eMAG a declarat că firma a suportat integral creşterea de impozite pentru salariile mari. “Evident că ne afectează însă noi am decis ca toată această creştere de impozite pentru oameni să o absorbim în companie să nu o dăm mai departe la oameni. Sunt alţii care au dat-o mai departe şi a fost afectat nivelul salariului net al oamenilor”, a precizat şeful eMAG. 

15% din comenzi sunt ridicate în prezent de la Poştă

eMAG are un parteneriat cu Poşta Română, de unde clienţii pot ridica produsele şi pot achita cu cardul. La finele anului trecut existau 200 de puncte de livrare, iar anul acesta numărul lor va ajunge la 800. 

La întrebarea de ce nu cumpăraţi Poşta Română, Stanciu a declarat că este complicat, fiind un business foarte mare. Nici înfiinţarea unei firme proprii de curierat nu este în plan deoarece “serviciile oferite şi parteneriatul cu Fan Courier au mers bine şi funcţionează foarte bine. Ei se dezvoltă, noi creştem, toată lumea e fericită şi fiecare investeşte în zona lui. Curieratul este un business greu. Sunt mii de angajaţi, sute de camioane, investiţii. Vedem foarte multe oportunităţi care se deschid şi ne punem timpul acolo unde credem că merită şi producem impact”, a spus Stanciu.