Ce se întâmplă în corpul nostru atunci când mâncăm fasole

Ce se întâmplă în corpul nostru atunci când mâncăm fasole

SURSA FOTO: Dreamstime

Publicat de Lucia Popa la 8 decembrie 2024, 16:24

Adevărul despre fasole. Fasolea și leguminoasele sunt alimente accesibile și pline de nutrienți, despre care experții spun că pot juca un rol-cheie în creșterea longevității. De fapt, fasolea este considerată un aliment de bază în „Zonele albastre” sau în regiuni ale lumii, cum ar fi Okinawa, Japonia și Sardinia, Italia, unde oamenii tind să trăiască o viață mult mai lungă. În aceste zone, oamenii consumă zilnic fasole și leguminoase, iar speranța lor de viață este atribuită, în parte, dietei bogate în nutrienți și pe bază de plante.

Iată care sunt cele mai mari beneficii ale consumului de fasole și leguminoase, conform Bestlifeonline.

Fasolea poate ajuta să vă stăpâniți pofta de dulce

Experții spun că, mâncând fasole, ar fi mai ușor să-ți înfrânezi poftele și să faci alegeri alimentare mai bune. Un studiu din 2024 publicat în Nutrition Journal a constatat că dietele care includeau fasole au fost mai bogate în calciu, fibre alimentare, fier, magneziu, potasiu și vitamina E și avea niveluri mai scăzute de zahăr.

Fasolea poate ajuta la scăderea colesterolului

Persoanele cu colesterol mare ar trebui să includă mai des fasolea în dietă. De fapt, un studiu din 2021 a constatat că o cană de fasole conservată pe zi a scăzut semnificativ colesterolul LDL la persoanele cu niveluri ridicate.

Fasolea este o sursă excelentă de fibre, un nutrient de care mulți oameni nu se satură. Fibrele solubile din fasole pot ajuta la scăderea colesterolului.

Fasolea poate ajuta la slăbit

Consumul de fasole poate fi benefic dacă încerci să slăbești, parțial pentru că este bogată în fibre, proteine ​​și carbohidrați. Un studiu din 2020 publicat în Journal of Nutrition and Metabolism a constatat că, la fiecare creștere cu 10% a consumului de fasole la 1.000 de calorii totale consumate, grăsimea corporală a fost redusă cu până la 0,14%. Aceeași creștere de 10 la sută a fost, de asemenea, asociată cu o reducere de până la 0,13 la sută a circumferinței taliei.

Este bună pentru sănătatea intestinului

Fasolea este foarte bună pentru sănătatea intestinului. Fibrele prebiotice prezente în fasole hrănesc bacteriile benefice din intestin. Îmbunătățirea sănătății intestinale are impact asupra imunității, echilibrului hormonal, dispoziției și sănătății pielii, plus o digestie evident îmbunătățită.

În plus, conține un tip special de carbohidrați numit amidon rezistent.

Poate proteja împotriva anumitor tipuri de cancer

Aproximativ 1,9 milioane de persoane sunt diagnosticate cu cancer colorectal la nivel global în fiecare an. Deși genetica joacă un rol major în determinarea riscului de cancer, încorporarea acestui aliment în dietă poate fi o idee bună. Un studiu din 2023 publicat în eBioMedicine a constatat că fasolea fost asociat cu îmbunătățiri ale microbiomului intestinal și cu un risc redus de recidivă în rândul persoanelor diagnosticate anterior cu cancer colorectal.

Fasolea poate reduce inflamația cronică

Fasolea poate ajuta la reducerea markerilor inflamatori, reducând astfel riscul de boli cronice. Este bogată în polifenoli. Acești compuși importanți ajută la prevenirea deteriorarii celulelor de stresul oxidativ și ajută la reducerea inflamației în întregul corp.

Pe lângă reducerea riscului de cancer, adesea amplificat de stresul oxidativ, fasolea poate ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli cronice, cum ar fi bolile de inimă, rezistența la insulină, sindromul ovarului polichistic și multe altele.

Este plină de nutrienți

Pe lângă faptul că oferă un echilibru de proteine, fibre, grăsimi sănătoase și carbohidrați, fasolea este bogată în potasiu, cupru, fosfor, fier, vitamine B și alți micronutrienți importanți.

Fitochimicele, antioxidanții derivați din plante, sunt un alt beneficiu nutrițional al consumului de fasole.

Este o sursă excelentă de proteine ​​vegetale

Deși carnea și lactatele – două dintre cel mai frecvent consumate surse de proteine ​​- tind să fie bogate în grăsimi saturate, fasolea oferă o sursă slabă de proteine, fără dezavantaje pentru sănătatea inimii. În plus, este o sursă accesibilă, bogată în fibre de proteine, care se îmbină bine cu orezul pentru a oferi un echilibru ideal între proteine ​​și aminoacizi.

Fasolea poate ajuta la stabilizarea zahărului din sânge

Potrivit Departamentului Agriculturii din SUA, unele cercetări sugerează că fasolea neagră poate ajuta la îmbunătățirea rezistenței la insulină și la stabilizarea zahărului din sânge.

Fasolea este un aliment cu glicemie scăzută, ceea ce înseamnă că provoacă o creștere mai lentă a zahărului din sânge, în comparație cu carbohidrații.

Informații articol
Condiții de preluare

Informațiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.