În perioada Sărbătorilor de Crăciun creşte numărul cumpărăturilor online cu mai mult de 50%, ceea ce face ca infractorii să vizeze utilizatorii ce caută cadoul potrivit. Ei îşi ademenesc victimele prin e-mail-uri cu oferte de bunuri de lux sau chilipiruri sau prin notificări de livrare false.
Infractorii încercă de obicei să obţină date personale, precum detaliile de logare la un site de online banking sau informaţii de pe cardurile de credit În topul primelor cinci pericole de care ar trebui să se ferească utilizatorii atunci când cumpără online, pe prima poziţie a ierarhiei se află e-mailurile cu reclame-capcană, urmate de operaţiunile de online banking şi de e-mailurile despre presupuse servicii de livrare.
Locurile 4 şi 5 sunt ocupate de e-mailurile primite din partea presupuşilor implementatori de sisteme de plată, respectiv de felicitările de Crăciun contrafăcute. În ceea ce priveşte sfaturile adresate utilizatorilor de internet, aceştia trebuie să folosească soluţii de securitate cuprinzătoare care să conţină un scanner de viruşi, firewall, filtru antispam şi să asigure protecţie în timp real.
Totodată, se recomandă scanarea întregului sistem înainte de a începe operaţiunile de cumpărare. La utilizarea instrumentelor de online banking, cumpărătorii trebuie să se asigure că soluţia pe care o deţin oferă protecţie împotriva troienilor bancari cunoscuţi sau necunoscuţi. De asemenea, este nevoie ca sistemele de operare şi programele software instalate sunt complet actualizate, iar toate e-mailurile spam să fie şterse fără a fi citite.