Conform acestui raport, care ia în calcul cele 27 de ţări ale Uniunii Europene (UE) şi Elveţia, "actorii sistemului Facebook au generat 15,3 miliarde de euro şi au creat 232.000 de locuri de muncă în 2011". Este vorba aproape în exclusivitate de locuri de muncă indirecte – Facebook Europe numărând în prezent circa 600 de salariaţi -, persoanele respective lucrând ca editori de softuri, dezvoltatori internet, agenţii media, profesionişti în marketing şi comunicare, conform Agerpres.

Impactul economic al Facebook se simte mai mult în Marea Britanie (35.200 de locuri de muncă indirecte şi 2,6 miliarde de euro), Spania (20.200 de locuri de muncă şi 1,4 miliarde de euro), Franţa (21.900 de locuri de muncă şi 1,9 miliarde de euro), Italia (33.800 de locuri de muncă şi 2,5 miliarde de euro) şi Germania (36.200 de locuri de muncă şi 2,6 miliarde de euro), în aceste ţări fiind concentrate 73% din implicaţiile Facebook.

"Avem şansa să fim un sistem în plină dezvoltare, cu oameni care angajează mult şi care n-au fost afectaţi de criză", a declarat Julien Codorniou, director Facebook France, adăugând că "nicio platformă în istoria softurilor şi internetului n-a creat atâta valoare într-un timp atât de scurt".