Rata de răspuns pentru o campanie prin SMS (acei clienți care în urma unui SMS sună la un număr de telefon sau răspund la acel mesaj pozitiv, în baza campaniei specifice în care au fost incluși) a avut o medie de 1,7% anul trecut, conform web2sms.
“În retail-ul tradițional am avut și rate de răspuns de 8%, ceea ce înseamnă că 8% din persoanele adresate au venit în magazin pentru a beneficia de anumite promoții”, spune Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia.
Un sector cu potențial de creștere în ceea ce privește rata de răspuns obținută pentru un SMS, în 2012, este reprezentat de industria HoReCa, după cum menționează Pandrea. Totuși, el consideră că pentru a putea pune în aplicare cerințele clienților din zona de HoReCa este nevoie de dezvoltarea unor modele de afaceri total diferite.
“Obținerea unor rate de răspuns în creștere pe acest sector reprezintă o provocare și pentru noi. Potențialul pe care îl are domeniul HoReCa ne încurajează și estimăm că, în anul următor, vom înregistra un avans pe această nișă”, a declarat Directorul de Mobile Marketing al Netopia.
În plus, urmând o metodologie de lucru unde rata de conversie este măsurată corect, iar un obiectiv al inițiativei se stabilește în prealabil, creșterea ratei de răspuns pentru o campanie prin SMS determină companiile să investească mai mult într-un astfel de serviciu, respectiv persoana care ia decizia în companie își mută atenția din „cât costă” în „câți bani vrem să facem”.