Oficialii CNAB au anunțat că lucrările de reparații la pista 2 a aeroportului Henri Coandă s-au încheiat. “În urma încheierii recepției la terminarea lucrărilor pentru pista 2 (08L-26R) a aeroportului Henri Coandă, CN Aeroporturi București va demara procedurile de redeschidere a acestei piste pe întreaga ei lungime. Aceste proceduri implică reconfigurarea marcajelor și balizajului, verificarea din zbor a configurației pistei și a sistemelor de radionavigație, efectuarea unei inspecții din partea Autorității Aeronautice Civile Române, iar pe perioada derulării lor întreaga pistă va fi obligatoriu închisă pentru trafic, urmând a fi redeschisă la termenul stabilit prin graficul de lucru, respectiv 20 iunie”.
Operaționalizarea imediată a pistei 2 pe o lumgime de circa 950 a costat circa 250.000 euro, muncitorii firmei Tehinc Asist au finalizat aceste lucrări în aproximativ 30 de zile. În prezent, firma Tehnic Asist are un contract acord-cadru încheiat cu oficialii Companiei Naționale Aeroporturi București , în valoare de circa 6 milioane euro, pentru servicii de proiectare şi lucrări de reparaţii curente, covoare asfaltice turnate la cald, beton de ciment şi colmatări a rosturilor, fisurilor şi crăpăturilor la suprafeţele pistelor, căilor de rulare şi platformelor de îmbarcare ale Aeroportului Internaţional Henri Coandă. Redeschiderea pistei 2 pe întreaga lungime de 3500 m va permite operarea în condiții foarte bune, cu evitarea congestiilor de trafic, atât în lunile de vârf (iulie – august) cât și în condițiile dificile din lunile de iarnă.

Întrucât în perioada 13-20 iunie se va opera cu o singură pistă, fapt ce va implica regularizări de trafic efectuate de EUROCONTROL și ROMATSA, este posibilă apariția unor mici întârzieri la aterizarea și decolarea unor zboruri, în special la orele de vârf.
La începutul acestei luni, Ministerul Transporturilor anunța că, “după patru ani în care o treime din pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă a fost închisă, astăzi (luni, 4 iunie – n. r.) au fost finalizate ultimele lucrări de reparaţii”. Lucrările de reparaţie la căile de rulare de pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" au demarat pe 12 aprilie, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018, a informat, pe 17 aprilie, CNAB.

CNAB a menţionat faptul că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti, plan care prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A.

Pe 26 martie, directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat la Timişoara că aeroportul principal bucureştean are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care le schimbă într-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie.

"La Otopeni, este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer să vă spun, mie nu-mi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi.Cu siguranţă lucrurile astea se vor schimba, pentru că este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu; o să vedem ce se întâmplă. Pe noi, pe moment, nu ne încurcă decât gropile din calea de rulare şi care ne taie de fapt roţile avioanelor, pe care le schimbăm într-un mod halucinant, ceea ce înseamnă costuri masive pentru noi", a spus şeful TAROM, la inaugurarea cursei Iaşi – Timişoara, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, în loc ca roţile să fie înlocuite la câteva luni, în urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe săptămână.
Foto: Ministerul Transporturilor