Retailerul Carrefour România va decide cel târziu în prima parte a anului viitor care brand de supermarketuri, Carrefour Express sau Carrefour Market, este cel mai potrivit pentru piaţa românească.

„Referitor la mărcile de supermarketuri suntem în prezent în faza de testare. O să facem un studiu amplu pe clienţii de supermarketuri şi cel târziu la începutul anului viitor vom lua o decizie cu ce brand vom rămâne”, a declarat pentru capital.ro directorul general al Carrefour România, Patrice Lespagnol.

Şeful Carrefour a mai spus că nu există în prezent nicio diferenţiere, în afara mărcii, între magazinele Carrefour Express şi cele Carrefour Market, toate supermarketurile urmând să fie unificate anul viitor sub acelaşi brand.

Au 24 de supermarketuri

Retailerul, parte a grupului francez Carrefour, deţine în prezent 24 de supermarketuri, dintre care cinci magazine Carrefour Market şi 19 unităţi Carrefour Express.

Compania a deschis în acest an patru supermarketuri Carrefour Market la Bacău, Craiova, Timişoara şi Turda. Totodată compania a deschis o unitate Carrefour Market la Bistriţia, unde a relocat un magazin Carrefour Express din aceeaşi localitate. Retailerul mai deţine şi un magazin denumit Carrefour Magnolia la Braşov.

Retailerul francez a intrat pe segmentul de supermarketuri prin achiziţia, în octombrie 2007, a 21 de supermarketuri Artima de la fondul de investiţii Enterprise Investors, pentru 55 milioane de euro. Pe parcursul anului 2008, Carrefour a rebranduit majoritatea magazinelor Artima în Carrefour Express, procesul de reamenajare necesitând investiţii de circa 6 milioane de euro.

Criza a încetinit extinderea Carrefour

Lespagnol a afirmat că retailerul va mai deschide magazine în acest an, inaugurările urmând să fie anunţate pe măsură ce proiectele vor fi certe. Potrivit şefului Carrefour, principalul motiv pentru care expansiunea retailerului din acest an a fost mult mai lentă decât în 2008 este declinul pieţei.

„Am deschis mai puţine hipermarketuri decât anul trecut din cauză că piaţa şi dezvoltatorii s-au oprit. Situaţia actuală se datorează condiţiilor de pe piaţă care sunt mult mai dificile”, a spus Lespagnol.

Carrefour, care deţine 22 de hipermarketuri în România, a deschis în acest an doar două magazine de acest tip la Bucureşti şi Oradea, în timp ce numărul de hipermarketuri inaugurate în 2008 s-a ridicat la zece.