Ziua Mondiala a Mediului a fost sarbatorita pentru prima data in 1972, ziua fiind stabilita in cadrul Adunarii Generale a Natiunilor Unite, avand ca scop constientizarea populatiei fata de nevoile mediului inconjurator. Sloganul international de anul acesta este “Planeta are nevoie de tine” iar Carrefour Romania completeaza, promovand ziua mediului pe aceeasi linie: “Daca ar putea, ar striga dupa ajutor!”.

Primul distribuitor european si al doilea la nivel mondial, Carrefour isi indreapta actiunile pentru a deveni o referinta in domeniul distributiei pentru protectia sanatatii, siguranta consumatorului si a mediul sau inconjurator.

Concret, Carrefour pune in practica masuri care sa incurajeze respectarea mediului inconjurator:

  • incurajeaza folosirea pungilor reutilizabile si biodegradabile;
  • propune oferte de buy-back, ce presupun schimbarea unui obiect electrocasnic si oferirea unei reduceri considerabile la achizitionarea unuia nou. Obiectele electronice vechi, aduse de clienti in perioada ofertelor, precum si bateriile uzate sunt colectate de o firma colaboratoare Carrefour. Aceasta actiune contribuie semnificativ la diminuarea poluarii cu diferite materiale destul de greu de reciclat in mod obisnuit.
  • folosirea unor aparate electronice care economisesc energia electrica (ex: frigidere inchise pentru produsele alimentare) precum si instalatii speciale pentru reducerea consumului de energie electrica in aproape toate spatiile Carrefour;
  • incurajeaza colectarea bateriilor uzate in magazine;
  • recicleaza carton si plastic balotat in colaborare cu o firma specializata;
  • grija speciala (decantare reziduala) fata de apa menajera eliberata in sistemul de scurgere.

In acelasi timp, Carrefour pune accent si pe informarea asupra protectiei mediului:

  • responsabilizarea elevilor prin diferite actiuni : lectii de ecologie prezentate in stil amuzant (Carrefour Focsani),  prezentari de moda din materiale biodegradabile (Carrefour Iasi) si actiuni de responsabilizare a celor mici, ex: “Am ales sa salvam natura”, (1 mai, Carrefour Buzau) – lectie educativa plecand de la ideea ca oamenii merg la iarba verde, insa uita sa protejeze natura si sa pastreze spatiul verde curat; concurs desene (1 iunie, Carrefour Unirii), cu tema “Eu si natura”;
  • parteneriat cu agentii pentru protectia mediului, ex: proiectul de educatie ecologica pentru elevi “Gandeste verde, gandeste curat”, a Agentiei de Protectia Mediului Prahova (proiect Carrefour Ploiesti).

De 5 iunie 2009, de Ziua Mondiala a Protectiei Mediului, Carrefour Romania va indeamna sa facem impreuna, un gest pentru mediul inconjurator si sa folositi sacosele biodegradabile precum si cele reutilizabile, pe care le puteti gasi in toate magazinele Carrefour. O punga de plastic se degradeaza in natura in aproximativ 400 de ani. In acest sens, Carrefour a luat masuri inca din 2008 propunand clientilor sai, sacosa Natura, special creata pentru cumparaturi mai grele si care poate fi schimbata in mod gratuit, atunci cand se deterioreaza.

La nivel international, Carrefour militeaza pentru protectia mediului promovand dezvoltarea durabila in intreg grupul Carrefour ca misiune comuna. Directia Dezvoltarii Durabile a Grupului Carrefour are astfel ca obiectiv implicarea echipelor la nivel mondial in campanii de informare insa si concret in proiecte ce vizeaza direct mediul inconjurator: spatii de reciclare (Brazilia), parteneriate cu organizatii internationale recunoscute pentru preocuparea intensa fata de protectia mediului, precum WWF (Italia), politica de economisire a energiei, apei… atat in magazin cat si in birouri (China, Romania), reciclare, consum responsabil si refolosire a materialelor din magazin : carton, plastic, lemn

Aceste actiuni au la baza principii bine stabilite in politica de mediu a grupului, aplicate la nivel international:

  • se pune accent pe protectia mediului in crearea produselor si a ambalajelor si pe dezvoltarea gamei de produse respectand criterii ce vizeaza atat mediul social cat si cel inconjurator.
  • verificarea activitatii logistice in concordanta cu norme de protectie a mediului
  • reducerea impactului asupra mediului in momentul constructiei, amenajarii magazinelor, inclusiv cel legat de  distributia cataloagelor.

Alaturi de intreaga lume, Carrefour sarbatoreste ziua mediului, punand accent pe politica sa de mediu si reamintind omenirii ca trebuie sa tinem cont de natura in toate activitatile noastre atat pentru bunastarea noastra cat si a generatiilor care ne vor urma.

Fiecare dintre noi poate contribui semnificativ la ameliorarea si protejarea mediului. Sa asiguram copiilor nostri un viitor curat si verde!

Alaturati-va Carrefour in lupta pentru un mediu mai curat si mai sanatos!