Retailerul francez Carrefour, prezent şi în România, a încheiat primul semestru cu pierderi de 11,4 milioane euro, faţă de un profit net de 904 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Într-un mediu problematic, grupul a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă, în principal în Franţa, ceea ce subliniază accelerarea eficientă a programului de convergenţă a brandurilor. Am înregistrat progrese încurajatoare în prima jumătate, cu îmbunătăţirea imaginii referitoare la preţuri în Franţa, lansarea cu succes a programului Carrefour Discount, semne de schimbare în bine în Italia şi Belgia şi reduceri de cheltuieli”, a declarat Lars Olofsson, directorul general al Carrefour, în raportul financiar al grupului.

Venituri în scădere

Carrefour a avut, în primele şase luni, venituri totale de aproape 42 miliarde euro, cu 1,3% mai reduse decât cele din perioada ianuarie-iunie 2008. Vânzările grupului au scăzut, în perioada analizată, cu 1,6%, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, la 41,2 miliarde euro.

Franţa a fost cea mai mare piaţă a retailerului, aducând venituri din vânzări de 17,7 miliarde euro, cu 3,6% mai mici decât în 2008. În Europa, excluzând Franţa, vânzările au coborât cu 5,4%, la 14,8 miliarde euro.

Cea mai dinamică piaţă a fost cea asiatică, unde vânzările au crescut cu aproape 15%, la 3,4 miliarde euro. În America Latină, veniturile din vânzări au totalizat 5,3 miliarde euro, în urcare cu 8,1%, comparativ cu primul semestru din 2008.

Reduceri de costuri de 500 mil. euro

Raportul notează că prioritare pentru Carreforur în acest an vor fi, printre altele, o investiţie de 600 milioane euro pentru susţinerea vânzărilor şi a cotei de piaţă şi economii de minim 500 milioane euro din cheltuielile operaţionale.

Retailerul avea, la finele lui iunie, active în valoare de 48,5 miliarde euro şi datorii nete de 11,3 miliarde euro. La sfârşitul aceleiaşi luni a 2008, activele Carrefour totalizau 49,8 miliarde euro şi iar datoriile ajungeau la 11 miliarde euro.

În prezent, Carrefour deţine pe piaţa românească 22 de hypermarketuri şi 23 de supermarketuri.

SURSA: Mediafax