Potrivit raportului, din acestă perspectivă,  programul de investiţii privind pasajele rutiere şi-a dovedit deja utilititatea. Astfel, pasajul Băneasa, inaugurat la finalul anului 2009, este cel mai elocvent exemplu deoarece a schimbat radical traficul în zona de Nord (legatura cu DN1). De asemenea, cele patru pasaje operaţionale din 2011 de pe centura de Nord a Capitalei au deblocat traficul între Chitila şi Voluntari, pe o lungime de 20 de kilometri.
În prezent, cele mai importante proiecte de acest tip care sunt în curs de desfăşurare sau au fost finalizate sunt: pasajul Basarab, pasajul Pipera – Barbu Văcărescu, pasajul Mihai Bravu – Calea Văcăreşti, prelungire şi pasajul Doamna Ghica – Bulevardul Chişinău, pasajul Piaţa Presei Libere, pasajul Charles de Gaulle.
De extinderea rețelei de metrou vor profita atât dezvoltatorii de proiecte rezidențiale, cât și cei care clădiri de birouri sau de spații comeriale, deoarece o rețea mai mare de transport subteran va facilita accesul populaţiei în zonele de interes. După inaugurararea a două noi staţii de metrou (Jiului şi Parc Bazilescu) în acest an, care fac parte din magistrala M4, Ministerul Transporturilor preconizează finalizarea în următorii zece ani a altor 65 de staţii,  în urma unor investiții de circa 8,5 miliarde de euro.În prezent, singurul tronson aflat în fază de execuţie este Râul Doamnei – Eroilor, investiţia ridicându-se la 1,7 miliarde euro.
Reabilitarea centrului vechi va duce la creșterea chiriilor practicate în zonă
Realizarea lucrărilor de reabilitarea a clădirilor și străzilor din Centrul istoric al Capitalei va crește atractivitatea zonei în ochii investitorilor, ceea ce va duce la măriri de chirii. Potrivit raportului realizat de compania de consultanță,  finalizarea investiţiilor vor determina o îmbunătăţire a mixului de activităţi comerciale din centrul vechi, axate în prezent pe cluburi, baruri şi restaurante.
Se discută despre demararea construcţiei unei parcări cu câteva sute de locuri, la intersecţia străzilor Franceză, Toniţa si Filitti. În plus, se va amenaja o piaţetă în spatele Hanului Manuc.
Referitor la parcări, Primăria Capitalei are în plan construirea a aproximativ 6.000 de locuri de parcare, în majoritate subterane. În anumite locații, autorităţile sunt în stadiul de stabilire a procedurilor de atribuirena contractelor de concesiune de lucrări publice (Piaţa Charles de Gaulle – 603 locuri, Edgar Quinet – 382 locuri, Walter Maracineanu – 241 locuri şi Dorobanţi – 254 locuri), se arată în studiul realizat de CBRE România. Singura lucrare de acest gen aflată în derulare este cea de la Universitate, unde vor fi construite 420 de locuri de parcare. Valoarea lucrării se ridică la 13 milioane euro, iar data inaugurării este stabilită pentru aprilie 2012.
Raportul remarcă și atribuirea unor lucrări de realizare de autostrăzi în ultima perioadă. În prezent, însă, România are 334 kilometri de autostradă, incluzând aici cei circa 21 de kilomegtri dați în folosință în această vară pe Autostrada Soarelui. Într-un interviu pentru ”Capital” ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara că în 2015 România va avea 845 de kilometri de autostradă.
”Dacă ne concentrăm asupra Coridorului IV, care ar trebui să fie gata până atunci, și asupra celorlalte proiecte aflate în diverse stadii de execuție, cred că vom ajunge la 845 km de autostradă, față de 313 km, câți avem în prezent”, declara în iulie șefa de la Transporturi.