Supremaţia TME s-a datorat obţinerii unui nivel mediu de emisii CO2 de 112,2g/km atât pentru vehiculele Toyota, cât şi Lexus comercializate înregistrate pe parcursul anului 2010 în statele membre ale Uniunii Europene. Rezultatul este cu mult sub media industriei, care este de 140 g/km şi cu 16 g/km sub standardul de 128,35 g/km impus TME de către CE, scrie Agerpres.

Raportul forului european este primul document de care constructorul nipon de automobile va ţine cont pentru îndeplinirea obiectivului impus pentru 2012.

Potrivit legislaţiei în vigoare, raportul pe 2010 al CE şi AEM a luat în calcul 65% dintre vehiculele cu cel mai mic nivel de emisii din flota comercializată de către fiecare producător.

Toyota rămâne lider pe segmentul vânzării vehiculelor cu tehnologie hibrid integrală. Lansat pentru prima dată în anul 1997 în Japonia şi trei ani mai târziu în Europa, Toyota Prius a fost primul vehicul hibrid produs în masă.

Potrivit sursei citate, vânzările cumulate de vehicule hibrid Toyota şi Lexus au depăşit, la momentul actual, 3,5 milioane unităţi la nivel global, cifră ce va creşte odată cu extinderea gamei de vehicule hibrid.

În Europa, peste 10% dintre cele două modele comercializate au fost vehicule hibrid. Pentru prima dată, Toyota va introduce tehnologia hibrid şi în segmentul B, prin lansarea, în acest an, a noului Yaris hybrid. De asemenea, noul model Lexus GS 450h, prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi disponibil începând cu acest an.

Tot în 2012, modelului Prius i se vor alătura Prius + şi Prius Plug-in Hybrid.