Cu o ţintă de vânzări anuală de 50 de unităţi după 2012 şi o listă lungă de doritori, compania Forza Rossa a inaugurat prima unitate de service şi vânzări a mărcii Ferrari din România.

Luxul şi grandomania românilor i-au impresionat până şi pe reprezentanţii celei mai exclusiviste mărci de maşini sportive din lume. Preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a declarat, la deschiderea reprezentanţei de la Bucureşti, că venirea mărcii sale în România a fost influenţată de „numărul impresionant al fanilor români care ne-au contactat prin intermediul internetului, dar şi pentru că România este un partener important pentru Italia“. Faptul că pe străzile înguste şi pline de gropi ale Bucureştiului şi ale altor mari oraşe circulă deja peste 70 de maşini purtând căluţul cabrat pe grila radiatorului este încă un element care a atras marca italiană, principalul obiect de activitate al companiei Forza Rossa, reprezentantul exclusiv Ferrari, fiind „întreţinerea şi service-ul pentru maşinile mărcii italiene“. Pe lângă aceasta, Montezemolo a fixat şi un obiectiv ambiţios – comercializarea a zece unităţi în 2008 şi a circa 50 anual după 2012. Deşi pare puţin exagerată, ţinta fixată de boss-ul Ferrari are toate şansele să devină realitate dacă avem în vedere că 30 de clienţi au contactat deja reprezentanţa.

Investiţia de cinci milioane de euro derulată la Otopeni de acţionarii Forza Rossa, Ion şi Camelia Bazac şi holdingul CEFIN, pare o bagatelă dacă avem în vedere că modelele Ferrari sunt comercializate la nivel mondial la preţuri cuprinse între 120.000 şi 1,5 milioane de euro. Faptul că numai în 2007 au fost înmatriculate în România, conform DRPCIV, zece maşini Ferrari noi şi alte 15 de ocazie, justifică pe deplin iniţiativa Forza Rossa.

Un alt punct forte al acestei afaceri este legat de faptul că cel mai puternic concurent al mărcii Ferrari nu are încă un showroom. Marca Lamborghini, care este reprezentată de Porsche România, va avea un spaţiu dedicat abia în 2009. Nu este de neglijat nici faptul că o altă marcă exclusivistă, Porsche, a cucerit în 2007 aproape 150 de clienţi, însă majoritatea (108 persoane), au achiziţionat SUV-ul Cayenne care nu intră în competiţie cu bolizii Ferrari. În acelaşi timp, o altă marcă italiană cu renume în clasa maşinilor de lux, Maserati, a vândut în 2007 pe piaţa noastră, 22 de unităţi.

Pentru curioşi trebuie spus şi că, luând în calcul cilindreea şi emisiile de CO2, pe lângă preţul plătit pentru un Ferrari şi aşteptarea de peste un an pentru livrare, clienţii vor trebui să plătească şi o taxă de înmatriculare de minimum 4.000 de euro.

103-13298-21_cordero_19.jpg«Strategia noastră este de a vinde întotdeauna mai puţine maşini decât se cer pentru a menţine exclusivismul mărcii. Noi vindem visuri, nu maşini.»
Luca di Montezemolo, preşedinte Ferrari SpA