Grupul francez Bricostore, prezent şi pe piaţa din România de 10 ani, a anunţat, săptămâna aceasta, că are de gând să se retragă de pe piaţa din Ungaria. Iniţial, închiderea magazinelor Bricostore era programată pentru sfârşitul lunii noiembrie, însă ulterior compania a decis să menţină facilităţile deschise până la sfârşitul anului.

Bricostore a intrat pe piaţa din Ungaria în anul 1997 şi în prezent are nouă magazine. Potrivit cifrelor oficiale, Bricostore Hungary a înregistrat, anul trecut, pierderi de 2,2 miliarde de forinţi (7,7 milioane de euro).

Citeşte şi: „Carrefour are nevoie disperată de bani (…) unele EXITURI sunt previzibile: Indonezia, Turcia, de ce nu şi România…”

În România, Bricostore operează o reţea de 15 magazine, în Bucureşti şi alte 11 oraşe. Pentru 2012,  retailerul de bricolaj a anunţat că nu are planuri de extindere în România. Anul trecut, Bricostore a avut o cifră de afaceri de aprox. 135 mil. euro pe piaţa locală..

Piata românească a bricolajului a fost puternic afectată de criză, vânzările de anul trecut înregistrând un declin de aproape 40% față de 2008.

Trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque și Ambient) îşi dispută cu şapte multinaţionale (Praktiker, Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolage, Obi, Leroy Merlin) cele circa 1,7 miliarde de euro, la cât e estimată piaţa de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj.