"Prin realizarea acestor tronsoane, rezolvăm o problemă extrem de importantă, atât la nivelul municipiului, cât şi al regiunii. Va fi descărcat traficul greu dinspre Modova, Covasna şi Harghita. Acest proiect va fi completat cu tronsonul II care va fi preluat în scurt timp de Ministerul Transporturilor şi dublat urmând ca ocolitoarea Braşovului să fie închisă de tronsonul III DN13-DN1. Odată cu finalizarea lucrărilor la toate cele trei tronsoane putem spune că tot traficul greu de tranzit nu va mai circula pe nicio stradă din interiorul municipiului, iar circulaţia se va desfăşura la standarde europene’, a declarat primarul George Scripcaru prezent la inaugurarea lucrărilor la cele două tronsoane.

La rândul său, Ştefan Vornicu, reprezentantul CNADNR, a spus că este o lucrare importantă pentru companie care se va desfăşura conforma graficului de execuţie.

‘Vom urmări cu mare atenţie execuţia lucrărilor la ambele tronsoane, iar termenul de execuţie de un an va fi respectat. Proiectul promovat de CNADNR face parte din Axa Prioritară 2- Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport’, a spus Ştefan Vornicu.

Tronsonul I se desprinde de ocolitoarea existentă la km 2+100, traversează Timişul Sec, ocoleşte fosta rampă de deşeuri, intersectează DJ 103 A Braşov-Zizin cu un sens giratoriu, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi intersectează ocolitoarea municipiului Braşov tronsonul II, cu un pasaj superior peste calea ferată 400 şi DN11 Braşov-Bacău cu două benzi de circulaţie.

Tronsonul I va avea o lungime de 7,3 kilometri, trei poduri, două pasaje, două noduri rutiere şi o intersecţie de tip giraţie şi face legătura între DN1 şi DN11. Valoarea contractului este de 129,68 milioane de lei fără TVA.

Tronsonul III al ocolitoarei se desprinde din DN 13 Braşov-Târgu Mureş cu un pasaj superior, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103 C strada Lânii cu un pasaj superior, intersectează drumul de acces la Institutul Naţional al Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată 200 şi DN1 Braşov-Sibiu cu un pasaj superior, intersectează strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN1 Braşov-Sibiu şi DN 73 Braşov-Piteşti, apoi se intersectează cu DN1 cu un sens giratoriu.

Lungimea tronsonului III este de 6,3 kilometri cu patru pasaje, un pod, două noduri rutiere şi o intersecţie de tip giraţie.

Valoarea contractului de execuţie este de 97,58 milioane de lei fără TVA. 69,25% din valoarea ambelor contracte reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 30,75% de la bugetul de stat.
SURSA: Agerpres