BMW se alătură companiilor cu emisii zero. Va produce cinci modele complet electrice

Compania speră să obţină profit anul acesta, după redresarea pieţei din China, rezultatele de anul trecut fiind afectate de închiderea fabricilor şi de scăderea vânzărilor, în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19).

“Performanţa noastră în semestrul doi din 2020 demonstrează cât de puternic este grupul BMW. Vom depăşi curând impactul închiderii fabricilor şi al restricţiilor. Am început 2021 fiind plini de optimism”, a afirmat directorul general Oliver Zipse.

Anul trecut, vânzările BMW în China au crescut cu 7,4%, comparativ cu 2019, compensând în mare parte declinul din alte regiuni. Şi rezultatele producătorilor auto germani Daimler AG şi Volkswagen AG au fost sprijinite în 2020 de majorarea livrărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Cu excepţia trimestrului doi din 2020, BMW a rămas profitabil pe ansamblul anului trecut.

Compania și-a redus cheltuielile

Costurile BMW pe segmentul cercetare-dezvoltare (R&D), care includ investiţiile în electrificare, conducere autonomă şi conectivitate, s-au situat anul trecut la 5,7 miliarde de euro, sub cele aproape şase miliarde de euro cheltuite în 2019. Compania şi-a redus alte cheltuieli de capital cu peste 30% anul trecut.

În 2020, producătorul de maşini premium a înregistrat un profit înainte de taxe de 5,2 miliarde de euro, în scădere cu aproape 27% faţă de profitul de 7,2 miliarde de euro realizat în 2019. Marja de profit pe segmentul auto s-a redus anul trecut la 5,3%, de la 6,8%.

În 2020, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% faţă de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-şi dubleze livrările de maşini pur electrice.

Cât produce BMW

În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de pieţe.

Până în 2023, BMW îşi va dubla aproape gama de vehicule electrificate, ajungând la 25 de modele, mai mult de jumătate fiind pur electrice.

Luna trecută, BMW a informat că în 2020 vânzările sale de vehicule au scăzut cu 8,4%, în condiţiile în care pandemia de coronavirus şi-a făcut simţite efectele, iar multe reprezentanţe din întreaga lume au fost închise timp de mai multe luni.

Pe parcusul anului trecut, un număr de 2,324 de milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au fost vândute la nivel mondial. În Europa, vânzările grupului BMW au scăzut cu 15,7%, iar în SUA au scăzut cu 18%. În schimb, în China, unde pandemia fost ţinută sub control mai rapid decât în alte părţi, vânzările BMW au crescut cu 7,4%.

Sursă foto: Dreamstime