Creşterea exponenţială a afacerilor vine ca urmare a investiţiilor de peste 23 mil. euro derulate în 2013 în patru noi fabrici. În octombrie, AdePlast şi-a majorat capitalul social de la 3,3 mil. lei la 30 mil. lei, având ca sursă profiturile nerepartizate din anii trecuţi.

„O parte din fabricile noastre nu au avut timp să lucreze la capacitate maximă în 2013 pentru că le-am deschis abia jumătatea anului. Asta înseamnă că evoluţia din 2013 este o premisă pozitivă pentru ce vom face în 2014“, a declarat Marcel Bărbuţ.

Vopseaua a avut un salt de peste 150% generat în egală măsură de achiziţia Dufa şi de vopseaua cu ingredientul PorusX. Din datele publicate de Institutul Naţional de Statistică reiese că în primul semestru, AdePlast a importat 20% din cantitatea de stiren (materia primă a polistirenului), ceea ce înseamnă o dublare a cantităţii faţă de anul trecut. „La 10 luni am reuşit o dublare a vânzărilor de polistiren faţă de anul trecut. Pe o piaţă extrem de concurenţială, adesea haotică pe preţ, a mortarelor uscate am reuşit creşteri de 15%”, mai spune Bărbuţ.

Pe lângă cele nouă fabrici aflate pe cele trei platforme industriale din Oradea, Ploieşti şi Roman, AdePlast urmăreşte construcţia celei de-a zecea. “Cu sau fără listarea la Bursă vrem să facem şi fabrica de vată bazaltică pe platforma de la Ploieşti. Pentru desfăşurarea programului investiţional am prevăzut un aport propriu de 5,2 mil. euro. La acesta se va adăuga un credit BCR  în valoare de 7,1 mil. euro, deja aprobat. Restul de bani ar trebui să vină din ajutorul de stat solicitat, în valoare de 7,3 mil. euro, reprezentând 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului. Aplicaţia privind ajutorul de stat se află acum în analiză la autoritatea de stat abilitată” susţine Marcel Bărbuţ.

Termenul de punere în funcţiune a fabricii de vată bazaltică este de aproximativ 2 ani şi aici vor urma să lucreze 115 persoane. Personalul angajat pe platformele Adeplast a crescut de la 166 de oameni în 2012 la 276 de angajaţi în prezent.

Oferta derulată de AdePlast pentru listarea la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a eşuat, deoarece investitorii au subscris sub 70% din acţiunile scoase la vânzare de companie, minimul necesar pentru ca oferta să aibă succes. Investitorii mici şi-au făcut treaba, adică au suprasubscris tranşa destinată lor, însă investitorii mari au considerat că afacerea Adeplast nu este suficient de atractivă pentru a participa ca acţionari.