Avem unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Care sunt preferințele românilor

Datele recente oferite de ACAROM indică că românii preferă să cumpere mașini vechi, în detrimentul celor noi. Îngrijorător este faptul că înmatriculările de autovehicule second-hand au un volum extrem de mare. Iar raportul maşinilor second-hand înmatriculate faţă de cele noi este în creştere faţă de anul trecut.

Românii preferă la greu maşinile second-hand. În primele patru luni din acest an au fost înmatriculate peste 135.000 de maşini second-hand. Cifra este de cinci ori mai multe comparativ cu înmatriculările de autoturisme noi. Potrivit unei statistici oferite de ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), românii nu renunţă la preferinţa pentru maşinile vechi aduse de peste hotare.

În 2020, în ţara noastră, au fost înmatriculate 161.562 maşini noi şi 405.045 maşini second-hand. La fel s-a întâmplat şi în 2021. În primele patru luni din acest an au fost înmatriculate peste 135.000 de maşini second-hand. Este de cinci ori mai mult comparativ cu înmatriculările de autoturisme noi. În luna aprilie, au fost înmatriculate 6.862 maşini noi (o creştere de 58% faţă de aprilie 2020). În aceeaşi lună au fost înmatriculate şi 34.240 maşini second-hand, de cinci ori mai multe comparativ cu maşinile noi.

Raportul este acelaşi şi dacă luăm în calcul înmatriculările din primele patru luni ale acestui an: 135.539 maşini second-hand înmatriculate, faţă de doar 27.624 maşini noi. Iar nivelul înmatriculărilor de autoturisme second-hand pe primele patru luni din 2021 a crescut cu 5,62% faţă de perioada similară din 2020.

ACAROM spune care este tendința pe piața auto

Datele ACAROM indică că deşi piaţa auto din ţara noastră începe să îşi revină spectaculos privind înmatriculările de maşini noi. Cu toate acestea, raportul maşinilor second-hand înmatriculate faţă de cele noi este în creştere faţă de anul trecut.

Adrian Sandu, secretarul general ACAROM, consideră regretabil că înmatriculările de vehicule second-hand rămân la un nivel atât de ridicat.

„În acest ritm, fără măsuri complementare programelor Rabla, nu vom asista la o înnoire a parcului auto naţional, ci la o îmbătrânire din ce în ce mai accentuată a acestuia. Statistic vorbind, avem unul din cele mai vechi parcuri auto din Europa, cu o medie de peste 16,5 ani. Iar dacă luăm în considerare faptul că peste 70% dintre vehiculele second-hand importate au o vechime mai mare de 12 ani nu face decât să contribuie la această îmbătrânire a parcului auto“, arată Sandu. În opinia sa, creşterea mare a înmatriculărilor de autoturisme second-hand este cauzată şi de lipsa măsurilor adecvate ce ar trebui luate de către autorităţi . Aici ar fi vorba de fiscalizarea importului de vehicule second-hand sau control ITP în vamă.

 

Sursă foto: Dreamstime