Dintre cele 6 loturi oferite către concurs public constructorilor doar unul singur a mai rămas cu probleme. Este vorba despre secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș unde Compania de Administrare a Infrastructurii oferise contractul companiei Porr, 1,67 miliarde de lei, pentru realizarea în 60 de luni a aproape 10 km de șosea rapidă. Decizia a fost contestată de China Railway, companie exclusă de la licitații din cauza prezenței pe blacklist-ul Băncii Mondiale timp de 3 ani, care a și câștigat la Curtea de Apel. Până în prezent are loc o reevaluare a proiectului.

Pe primul lot Sibiu – Boița, lucrările au ajuns într-un stadiu 40%. Estimările Ministrului Transporturilor sunt că în anul 2022 com putea circula pe primii kilometri ai autostrăzii.

Italienii de la Astaldi au câștigat lotul 5

Lotul 5, situat între Curtea de Argeș și Pitești, are o lungime de 30,35 km. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei și a fost câștigat de constructorul italian Astaldi. Perioada de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuție a lucrărilor de 48 de luni. Traseul va începe de la Curtea de Argeș și va merge în paralel cu râul Argeș până la centura orașului Pitești. Încă din luna aprilie constructorul a adus pe teren utilaje, iar în iunie, pe data de 16, Astaldi a primit autorizația de construire. Ordinul de începere al lucrărilor se așteaptă să fie eliberat în următoarele săptămâni.

Proiectul cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere (la Curtea de Argeș, Băiculești, Bascov), 2 spații de servicii, 2 parcări de scurtă durată și 2 centre de coordonare și întreținere.

Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii ani de la noi din țară. Odată cu finalizarea sa va fi un sector important al Coridorului 5 Pan-European care traversează România de la vest la est. Lotul Curtea de Argeș – Pitești are ca termen de finalizare anul 2025.