Audi, brandul premium al Volkswagen, a anuntat ca va prelungi inchiderile unor fabrici programate pentru perioada Craciunilui, in ciuda cresterii volumului de vanzari inregistrat in ultima luna.

Protrivit companiei aceasta decizie este manita sa fie „un pas precaut” pentru perioada imediat urmatoare.

„In unele arii de productie vom profita de perioada Craciunilui pentru a ne pregati cu grija pentru anul 2009”, a declarat directorul executiv al Audi, Rupert Stadler. El a adaugat ca performantele constructorului german de autovehicule sunt afectate din ce in ce mai mult de declinul pietelor auto.

Pe de alta parte, un purtator de cuvant al companiei a precizat ca numarul noilor comenzi nu a inceput inca sa scada, acest lucru datorandu-se in parte si faptului ca Audi nu este chiar atat de expusa declinului pietei auto din SUA.

Cu putin timp inaintea lansarii modelului Q5, vanzarila Audi au crescut cu 7,2% in octombrie, ajungand la 82.400 unitati. De asemenea, vanzarile marcii pentru acest an, pana in prezent au ajuns la circa 844.700 masini, in crestere cu 3,3% comparativ cu primele zece luni ale anului 2007.

Cel mai bine vandut model Audi a fost in aceasta perioada A4.

„In ciuda mediului economic defavorabil la ora actuala, vom reusi totusi sa atingem tinta de un milion de masin vandute in 2008”, a declarat directorul de vanzari al Audi, Peter Schwarzenbauer.

Pe de alta parte, competitorii BMW si Mercedes-Benz au anuntat amandoi scaderi importante ale vanzarilor pentru luna octombrie, in principal din cauza declinului pietelor americane si vest-europene.

Astfel, vanzarile BMW au scazut cu 9,2%, ajungand la 95.502 unitati luna trecuta, in timp ce Mercedes-Banz a anuntat vanzari in scadere cu 21%, la 82.500 de unitati in aceeasi perioada.

Sursa: ANE