Potrivit Reuters, Audi, divizie de automobile premium a grupului german Volkswagen, este complet pesimistă cu privire la evoluția din următoarele luni. Mai exact, aceasta se aşteaptă la scăderea vânzărilor în 2020, în pofida redresării înregistrate în perioada iulie-septembrie, a declarat duminică directorul general al constructorului auto, Markus Duesmann, citat de publicaţia Automobilwoche, informeaăz news.ro.

”Pe ansamblul anului nu vom putea să compensăm la nivel mondial pierderile semnificative consemnate în lunile aprilie şi mai, în pofida faptului că distribuitorii noştri fac cu adevărat o treabă foarte bună”, a spus acesta.

Septembrie a fost cea mai bună lună din an la nivelul operaţiunilor globale ale brandului de automobile premium.

Rezultele au fost deosebit de bune în China, unde vânzările ar putea fi în uşoară creştere la nivel anual, a mai spus Duesmann.

Volkswagen are planuri mari

În urmă cu câteva zile, Volkswagen AG şi trei societăţi mixte locale și-au anunțat intenția de a investi în China aproximativ 15 miliarde de euro (17,44 miliarde de dolari) în mobilitatea electrică, în perioada 2020 – 2024, a anunţat Stephan Woellenstein, şeful subsidiarei chineze a VW, transmit Xinhua şi Reuters, citate de agerpres.

Cu investiţia Volkswagen şi a celor trei societăţi mixte pe care le deţine în China cu FAW Group, SAIC Motor şi JAC, producătorul auto german va construi 15 modele diferite de vehicule electrice sau hibrid plug-in până în 2025.

Vehiculele vor fi construite folosindu-se platforma Modular Electric Drive (MEB) a celor de la VW la două fabrici din China, din octombrie. Bateriile pentru vehiculele electrice vor fi furnizate de firmele CATL, Guoxuan şi A123.

De asemenea, grupul german va construi 40 de staţii de reîncărcare în Beijing, Chengdu şi Shenzhen, şi intenţionează să mai construiască 255 de staţii în 16 oraşe chinezeşti până la finalul lui 2020.

Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, a anunţat că firma are ca obiectiv livrarea a 26 de milioane de vehicule electrice până în 2029, majoritatea în China.

În primele şase luni din 2020, Volkswagen a înregistrat pierderi înainte de taxe de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit înainte de taxe de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.