Grupul Volkswagen are în plan construirea unei noi uzine în care să producă „in house” baterii pentru modelele electrificate pe care le vor asambla în viitor mărcile Audi, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen. „Astfel, pe termen lung, nu vom mai fi dependenți de puținii producători asiatici”, a declarat CEO-ul grupului german, Herbert Diess, referindu-se la producția de baterii pentru automobile.

Conform oficialului, avansul tehnologic în domeniul separatoarelor ceramice au ridicat viabilitatea bateriilor sollide, iar producția lor în masă pare urmarea logică. Uzina care va produce pentru noi astfel de baterii poate fi amplasată în Reuropa sau chiar în Germania, dacă sunt întrunite condițiile optime, a menționat Dies.

În prezent, furnizorul principal de astfel de baterii pentru industria auto este compania chineză CATL. Susținută puternic de BMW, aceasta a anunțat că va demara construcția primei sale zuine de baterii din Europa în Germania. Conform publicației americane Wall Street Journal, și Tesla discută cu mai multe guverne din Europa despre amplasarea unei uzine care va produce, sub același acoperiș, baterii și automobile electrice, însă discuțiile sunt departe de a fi finalizate.

În urmă cu ani buni, România a pierdut o investiție a grupului Daimler care a ales orașul maghiar Kecskemet pentru o nouă uzină, iar în urmă cu câteva zile și BMW a decis să construiască o fabrică la Debrecen, deși au existat discuții inclusiv cu autoritățile române. Detalii despre bătălia pe care România a pierdut-o cu Ungaria pentru ocuparea unei poziții privilegiate în industria auto veți putea citi în revista Capital care va apărea luni, 13 august.

Citește și:

BMW investește 1 miliard de euro la doi pași de România

De ce a ales BMW Ungaria pentru noua fabrică de 1 miliard de euro