Ambele companii americane îşi vând deja produsele în Arabia Saudită prin terţe părţi dar, la fel ca şi alţi giganţi din sectorul tehnologiei, nu au o prezenţă directă în Arabia Saudită.

Sursele citate de Reuters susţin că, în cazul Amazon, negocierile sunt purtate de divizia sa de cloud computing, Amazon Web Services (AWS), iar în cazul în care se va ajunge la un eventual acord privind intrarea Amazon în Arabia Saudită aceasta ar declanşa o concurenţă acerbă pe o piaţă dominată de mici furnizori locali precum STC şi Mobily.

În ultimii doi ani, autorităţile de la Riad au redus barierele, inclusiv limitele impuse participaţiilor deţinute de investitorii străini, după ce scăderea preţului la petrol a impus necesitatea diversificării economiei. Atragerea Apple şi Amazon se înscrie pe agenda reformelor promovate de prinţul moştenitor Mohammed bin Salman şi ar permite celor două companii americane să se dezvolte pe o piaţă tânără şi prosperă, care înregistrează una din cele mai mari rate de penetrare a Internetului şi smartphone-urilor din lume.

Aproximativ 70% din populaţia Arabiei Saudite are o vârstă de sub 30 de ani şi utilizează reţelele sociale.

Sursele susţin că un acord de licenţă pentru magazine Apple ar urma să fie semnat în luna februarie 2018 cu SAGIA – Autoritatea de supervizare a investiţiilor străine în Arabia Saudită -, iar primul magazin Apple ar urma să fie deschis în anul 2019. În cazul Amazon, discuţiile sunt într-un stadiu preliminar şi nu a fost fixată încă o dată pentru primele investiţii.

Potrivit firmei de cercetare de piaţă Euromonitor, Apple deţine locul secund, după Samsung, pe piaţa telefoanelor mobile din Arabia Saudită. De asemenea, la începutul acestui an Amazon a achiziţionat Souq.com, un retailer online cu sedul în Dubai, ceea ce i-a deschis piaţa saudită pentru produsele sale. AGERPRES