Noile date publicate de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în primele șapte luni ale anului 2022, pe teritoriul României au fost înmatriculate 70.028 autoturisme noi,  în creştere cu 12,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.

Pe de altă parte, sursa citată arată că noile cifre din luna iulie 2022 vin cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul 2021, după cinci luni de creştere de la începutul acestui an.

„Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie 2022 este în scădere cu 2,6% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 43,9% in scădere faţă de iulie 201″, susţin reprezentanţii APIA.

În ceea ce privește mărcile de autoturisme preferate de români, Dacia se menține pe primul loc în top zece. La finalul clasamentului avem marca BMW, conform datelor centralizate de APIA.

Dacia, în topul preferințelor românilor. Autoturismele diesel, scădere de aproape 30%

Mai exact, în primele șapte luni ale lui 2022, în România au fost înmatriculate 20.124 unităţi Dacia, și alte 7.070 de unități Ford. Pe locul trei avem Toyota, cu 6.112 unităţi, urmată de Renault cu 5.744 unităţi.

Topul continuă cu marca Hyundai, cu 5.612 unități, urmată de Volkswagen cu 5.036 unităţi, iar mai apoi Skoda cu 4.839 unităţi. Pe ultimele locuri din top 10 avem Mercedes Benz, cu 4.168 unităţi,  Peugeot cu 2.477 unităţi şi BMW cu 1.696 unităţi.

Cei mai mulți români au ales motorizările pe benzină, în timp ce mașinile cu motoare diesel au înregistrat o scădere de aproape 30%, arată sursa citată.

„În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele şapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total”, precizează sursa citată.

În ceea ce privește autoturismele electrice sau hibrid, conform APIA, acestea au ajuns în ultimele șapte luni de zile ale anului în curs la o cotă de piaţă de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% şi 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Mașinile electrice reprezintă 7,9% din piața românescă în primele șapte luni ale anului

Mai exact, maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele şapte luni ale anului 2022,  înregistrând o creștere spectaculoasă faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1,9% din piaţă.

„Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele ‘verzi’ au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie s-au dublat (+106,4%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+371%) şi a celor plug-in hybrid (+81,3%).

Cu atât mai mult, în primele şapte luni din anul 2022, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.982 unităţi, model lansat în 2021, cu o creştere de 45 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, 335 unităţi, cu o creştere de 17 ori faţă de 2021, Hyundai Kona cu 276 unităţi, în creştere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! cu 268 unităţi, în creştere cu 44,9% şi Renault Zoe cu 159 unităţi, în creştere cu 55,9%”, se menţionează în comunicat.

Referitor la autoturismele Plug-in, aici, cei de la APIA au realizat un top 5 modele, care este condus de cei de la Ford. Pe ultimul loc îi avem din nou pe cei de la Mercedes.

Ford Kuga, preferatul românilor din topul autoturismelor Plug-in

Mai exact, topul arată în felul următor:  Ford Kuga, cu 234 unităţi, +220,5%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 156 unităţi, +92,6%, Renault Captur cu 146 unităţi şi o scădere de 7%, Hyundai Tucson cu 135 unităţi, în creştere cu 181,3% şi Mercedes Benz GLC cu 132 unităţi, în creştere cu 34,7%.

De cealaltă parte, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 1.420 unităţi, în creştere cu 17,6% faţă de 2021. Aceasta este urmată de Toyota C-HR cu 1.175 unităţi şi 10,8% creştere, apoi Toyota RAV4 cu 983 unităţi, în creştere cu 24,9%.

Referitor la mașinile cu tracţiune integrală (4×4), conform datelor centralizate de APIA, după şapte luni din 2022, acestea deţin o cotă de piaţă de 20,7%, corespunzătoare unui volum total de 14.494 unităţi, în scădere cu 0,8% faţă de anul 2021, când se înregistrau 14.612 unităţi.

În ceea ce privește tipul de proprietar, sursa citată arată că cele mai multe înmatriculări au fost realizate de personale juridice, mai exact este vorba despre un procent de 57% din totalul achiziţiilor de autoturisme.