Costurile totale estimate pentru realizarea canalului Siret-Bărăgan, de circa 190 de kilometri, se ridică la 3,6 miliarde euro, acestea fiind evaluate la nivelul anului 2003 şi includ şi sistemele de irigaţii. Doar realizarea canalului implică costuri de 801 milioane euro, iar sistemele de irigaţii alte 2,8 miliarde euro pe o lungime de 190 de kilometri.
Demarată în 1987, realizarea canalului figurează între primele zece măsuri prioritare ale Guvernului, dar  a fost stopată în ultimii ani din lipsa banilor.
Potrivit oficialilor, construcţia canalului prezintă  importanţei lui în mai multe domenii printre care eliminarea riscului producerii inundaţiilor în Lunca Siretului. În plus, s-ar  asigura apa pentru irigaţii în Bărăgan, care s-ar transforma în principalul bazin cerealier al ţării şi într-un culoar pentru transportul naval de mărfuri într-o zona din sud-estul ţării care nu va avea prea curând o autostradă.
“Această investiţie este excepţională pentru această parte a ţării care este supusă frecvent de secetă. Prin cele patru etape de realizare a acestui canal, inclusiv sistemele de irigaţii, se pot valorifica resursele de apă, se reglează debitele de râuri, dar se reduc şi costurile cu energia electrică, care sunt extrem de importante în domeniul irigaţiilor. Costurile totale estimate pentru realizarea canalului Siret-Bărăgan, de circa 190 de kilometri, se ridică la 3,6 miliarde euro, inclusiv sistemele de irigaţii, acestea fiind însă evaluate la nivelul anului 2003”, a spus Tabără.
Canalul Siret-Bărăgan este prevăzut să aibă 57 de metri lăţime la suprafaţa apei şi o adâncime de şapte metri, cu un traseu de 198 kilometri, cuprins între Acumularea Călimăneşti, de pe Siret, şi Lacul Dridu.
În perioada imediat următoare trebuie asigurat cadrul legislativ pentru finanţarea proiectului şi vor trebui elaborate studiile de fezabilitate.