Compania Antibiotice Iaşi a înregistrat în primul trimestru al acestui an un profit net de 8,631 milioane lei, dublu comparativ cu cel din perioada similară a anului trecut, conform rezultatelor financiare transmise vineri Bursei de Valori Bucureşti.

Creștere semnificativă pe piața internă

Profitul brut înregistrat în perioada menţionată este de 11,4 milioane lei, în creştere faţă de cel din aceeaşi perioadă din 2021, de 4,35 milioane lei. Profitul brut cumulat cu taxa clawback, respectiv 19,25 milioane lei, a determinat un randament al afacerii de 14%, se menţionează într-un comunicat al companiei.

Antibiotice a înregistrat în primele trei luni din 2022 venituri din vânzări către distribuitori de 128,25 milioane lei, mai mari cu 54% în comparaţie cu valoarea planificată şi cu 94% faţă de perioada similară a anului precedent (66,10 milioane lei).

Pe piaţa internă au fost obţinute din valorificarea produselor 86,07 milioane lei, (cu 87% mai mult în comparaţie cu valoarea planificată), diferenţa de 42,18 milioane lei obţinându-se pe pieţele internaţionale (cu 14% mai mare în comparaţie cu valoarea planificată).

Ce a determinat această creștere a vânzărilor?

„Antibiotice a înregistrat o creştere de vânzări în trendul pieţei farmaceutice din România determinată de relansarea consumului de produse finite în perioada post-pandemie, prin strategii precum: vânzarea într-o structură de produse echilibrată, optimizată, ce realizează o profitabilitate superioară, atât pe segmentul hospital, cât şi pe retail.

Segmentul hospital, care deţine o pondere semnificativă din vânzările companiei, a înregistrat un ritm accelerat al vânzărilor după perioada pandemică, caracterizată de restricţii privind accesul pacienţilor şi tratarea afecţiunilor cu nevoie de internare; dezvoltarea şi consolidarea strategiilor de brand (Nutriensa- gamă de suplimente alimentare) prin promovarea produselor pentru sănătatea familiei, creşterea calităţii vieţii, având în vedere interesul crescut al publicului pentru o viaţă activă şi sănătoasă.

Astfel, vânzările produselor fără prescripţie medicală ale companiei au înregistrat aceeaşi tendinţă de creştere, ajungând la o pondere de 26% din total vânzări”, se menţionează în comunicat.

Rezultatele vânzărilor de pe piața externă

Pe pieţele externe, în teritoriile unde compania este prezentă, se observă o revenire treptată a consumului faţă de perioada similară a anului trecut. În acest context, Antibiotice Iași şi-a consolidat vânzările mai ales pentru produsele sterile injectabile pentru care este recunoscută ca un producător important la nivel mondial.

Astfel, vânzările au fost susţinute de continuitatea livrărilor de produse injectabile în zonele unde au fost câştigate licitaţii (SUA, Marea Britanie). În acelaşi timp, una dintre principalele pieţe ale companiei, Vietnam, optimizează vânzările realizate în ultimii ani, chiar dacă această piaţă s-a confruntat cu multe perioade de lockdown şi diverse restricţii impuse de pandemie.

În acelaşi timp, s-a consolidat vânzarea substanţelor active ale companiei pe plan internaţional prin strategii de repoziţionare zonală, Antibiotice menţinându-se pe primul loc la nivel mondial pentru producţia de Nistatină (substanţă activă).

Portofoliul de medicamente vandabil, autorizat în România şi în teritoriile internaţionale, numără peste 200 de produse şi este orientat către dezvoltarea unor branduri în etape multianuale cât şi creşterea ponderii produselor fără prescripţie.