De la începutul acestei luni, comisarii Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) au făcut 117 controale pe litoral, aplicând 96 de amenzi contravenţionale, în valoare de 349.000 lei.

Pe lângă aceste sancţiuni, Autoritatea a dat şi 7 avertismente pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor.

În perioada 1-11 iulie, turiştii aflaţi în vacanţă pe litoralul românesc au făcut 62 de reclamaţii, dintre care 26 au fost considerate întemeiate şi, ulterior soluţionate. Principalele nereguli de care s-au plâns turiştii se refereau la calitatea necorespunzătoare a alimentelor şi conditiile precare de igiena din camerele de hotel.

Alimente expirate şi igienă precară

Inevitabil, comisarii ANPC au găsit la operatorii economici de pe litoral şi alimente periculoase, expirate sau cu modificări organoleptice, pe care le-au oprit de la comercializare.

De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare produse depozitate la temperaturi necorespunzatoare sau cu abateri de informare prin etichetare. Au fost închise temporar o unitate de alimentaţie publică şi una de cazare, pentru condiţii de igienă necorespunzătoare.

„Solicit turiştilor să fie exigenţi atunci când achiziţionează un produs alimentar, să ţină cont de calitatea şi igiena expunerii produselor alimentare în magazin sau în unitatea de alimentaţie publică şi să fie atenţi la eticheta cu informaţiile care le asigură calitatea produsului şi încadrarea acestuia în data durabilităţii minimale sau în data-limită de consum”, a declarat Bogdan Marcel Pandelică, preşedinte ANPC.

SURSA: ANPC