Până la finalul anului 2018, angajații vor cumpăra vacanțe în valoare de aproximativ 4 milioane de lei prin intermediul acestei platforme, potrivit datelor companiei. Doar în perioada estivală, valoarea tranzacțiilor realizate în secțiunea „Turism Intern” va depăși 1,5 milioane de lei.

Anul trecut, angajații au realizat 12.300 de tranzacții în secțiunea „Turism Intern”, cu o valoare totală de 2,4 milioane de lei, înregistrând o creștere de circa 15 ori față de 2014. Valoarea medie a unei tranzacții realizate în 2017 în această categorie de beneficii a fost de 250 de lei.

„Angajații își cheltuiesc din ce în ce mai mult bugetele pe vacanțe în România, principalul argument fiind posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanță, care beneficiază de un regim de taxare de doar 10%, reprezentând impozitul pe venit. Tichetele de vacanță pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice pe teritoriul României”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline. 

Concret, pentru servicii de cazare în valoare de 250 de lei, într-o destinație din România, achitate din bugetul de beneficii al companiei prin intermediul tichetelor de vacanță, un angajat va plăti taxe din salariu de doar 25 de lei, reprezentând impozitul pe venit, în valoare de 10%.    

Aproximativ unul din zece angajați care au utilizat anul trecut această platformă a cumpărat cel puțin o vacanță în România decontată prin intermediul voucherelor de vacanță. Principalele destinații au fost: litoralul românesc (în special, stațiunile Mamaia și Eforie), Valea Prahovei (cu precădere în orașul Sinaia) și orașe culturale precum Brașov și Sibiu.

Cea mai scumpă vacanță cumpărată de un angajat a costat aproape 7.000 de lei și a presupus un circuit, de familie, de 10 zile prin România, care a inclus orașele Sibiu și Sighișoara și destinații rurale din regiunile Bucovina și Maramureș. Vacanța a fost achitată integral din bugetul de beneficii extrasalariale primit de angajat cumulat în decursul unui an.

Angajații cu cele mai multe achiziții în secțiunea „Turism Intern” a platformei sunt bărbați – realizând circa 56% dintre tranzacții, cu vârste între 30 și 45 de ani și care lucrează în industrii precum producție, IT & software și servicii.