Care credeți că este cel mai de succes proiect implementat în 2020?  

ANDREI GAGEA: Pe o piața în scădere cu 20% pentru gama de produse LIGHT (cuprinse între 3,5 și 7, 49 t), IVECO ROMÂNIA a reușit să-și consolideze poziția de lider , având o creștere a market share-ului (MS), ajungând astfel să aibă un total de 20,6% din această gama de produse. Pentru gama de autovehicule medii (7,5 t-16,99 t) suntem de asemenea liderul pieței, având o cotă de piața de 27,6%, iar la general (peste 3,5t ) IVECO ocupă poziția a 2-a. Piață a scăzut cu 26% anul trecut, însă noi am avut o creștere de MS și o cotă de 16 % din totalul de vehicule noi înmatriculate în România de peste 3,5 tone, conform DRPCIV.

  • În anul 2020 am dezvoltat cu mijloace proprii o platforma, care pe baza rapoartelor cu inmatriculari vehicule noi din România, furnizate de DRPCIV ne permite să analizăm piața vehiculelor comerciale în funcție de județ, game de produse, tipuri de carosari, variații ale cotelor de piață, etc. Acest lucru facilitează analiza comparativă prin care observăm trenduri ale pieței de vehicule comerciale.
  • IVECO România a încheiat anul 2020 cu un rezultat operațional net superior anului anterior
  • Susținerea luptei cu COVID 19:  prin oferirea spre utilizare a 3 vehicule IVECO DAILY către SOCIETATEA NAȚIONALĂ DE CRUCE ROȘIE DIN ROMÂNIA

Zona de CSR, un interes major pentru Iveco

Acestea au fost folosite în scopul transportului de materiale de protecție pentru personalul medical și  produse alimentare ce au fost distribuite către populație. În luna martie 2020,  odată cu începerea pandemiei, am oferit spre folosire gratuită două autovehicule IVECO DAILY dotate cu box frigorific și un alt autovehicul IVECO DAILY dotat cu box izolat termic și lift pentru încărcare marfă.  Două dintre aceste vehicule sunt alimentate cu Gaz Natural Comprimat (CNG), deci sunt mai puțin poluante, mai silențioase, ideale pentru transportul mărfurilor  în zonele urbane.  Aceste vehicule se află încă în exploatarea SOCIETĂȚII NAȚIONALE DE CRUCE ROȘIE din România. 

Ca răspuns la criza provocată de pandemie, Crucea Roșie din România a demarat, în septembrie 2009 “Proiectul Banca de Alimente” , scopul acestuia fiind sprijinirea cu alimente de baza a familiilor/persoanelor singure care nu-si pot procura prin forțele proprii necesarul zilnic de hrana.  Unul dintre elementele de baza ale acestui program este reprezentat de transportul alimentelor, de la magazine către depozitele CRR  si către beneficiari. Parteneriatul strategic dintre IVECO și SOCIETATEA NAȚIONALĂ DE CRUCE ROȘIE DIN ROMÂNIA s-a creat  într-un moment critic,  în situația în care Crucea Roșie nu avea capacitatea să mai livreze la timp materialele de protecție către spitale, din lipsa mijloacelor de transport. În viitor ne dorim să dezvoltăm această colaborare, având în vedere multiplele activități  pe care SOCIETATEA NAȚIONALĂ DE CRUCE ROȘIE le desfășoară,. Printre acestea se află  colectarea și distribuirea de alimente pentru persoanele aflate în nevoi,  transportul de materiale de primă necesitate pentru situațiile de urgență:  inundații, alunecări de teren, cutremur. 

50% din piața de vehicule alimentate cu CNG și LNG

În anul 2020, 13 000 de persoane vulnerabile aflate în izolare la domiciliu au fost sprijinite cu alimente de bază, produse de igienă personală și curățenie.  Prin  “Programul Banca de Alimente” , dar și cu  sprijinul partenerilor SOCIETĂȚII NAȚIONALE DE CRUCE ROȘIE, am asigurat pentru 4300 de familii vulnerabile din toată țară alimente de bază în lunile noiembrie-decembrie 2020 . 

  • Susținerea ONG-urilor care se ocupă cu plantarea copacilor: oferirea mașinilor pentru transport de materiale în perioadele de plantare;  astfel, în perioadele martie-mai și septembrie-octombrie am oferit mai multor ONG-uri vehicule DAILY pentru transportul de materiale necesare plantării copacilor din zone limitrofe Bucureștiului. ONG-urile susținute de noi au plantat peste 1000 de copaci în cursul anului trecut.

      A fost o onoare pentru noi, având în vedere ca suntem pionieri în folosirea carburanților alternativ. În acest domeniu  ne situăm printre primele companii atât în România cât și la nivel European, deținând 50% din piața totală de vehicule alimentate cu CNG & LNG .

Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?

ANDREI GAGEA: Mi-am început cariera profesională în 1998 în cadrul grupului IVECO și până în 2011 am lucrat în diverse filiale europene ale companiei (Italia, Marea Britanie, Cehia și Franța).  

Această experiență internațională mi-a oferit oportunitatea expunerii la diverse realități și provocări specifice activității din fiecare țară. Printre proiectele cele mai importante pe care le-am coordonat și implementat menționez: reorganizarea activităților de servicii tehnice  în Marea Britanie și Irlanda,  dezvoltarea activităților de post vânzare  (servicii tehnice și vânzare piese de schimb) pentru camioane și autobuze în Cehia și Slovacia și  dezvoltarea strategiei de post vânzare la nivel global pentru divizia de autobuze.

 Am revenit în lumea IVECO anul trecut – la începutul pandemiei, și acțiunile realizate în acest an se regăsesc în prezentarea de la punctul 1.

Care sunt proiectele prevăzute pentru 2021?

ANDREI GAGEA: Avem în plan sa crestem vizibilitatea soluțiilor de  conectivitate cu care sunt dotate vehiculele IVECO și pe care le oferim gratuit clienților.  În acest moment camioanele noastre oferă servicii de conectivitate permanentă. Beneficiile majore ale acestei tehnologii constau în: reducerea timpilor de imobilizare a vehiculului prin efectuarea diagnozei de la distanță fără a fi necesară prezența în atelier, update software vehicul de la distanță, monitorizare permanentă a stării tehnice a vehiculului. De asemenea  sistemul realizează trimiterea periodică a rapoartelor automate privind performanța vehiculului, stilul de condus al șoferului și consumul de combustibil. Aceste servicii sunt create pentru a veni în sprijinul șoferilor și a managerilor de flota, pentru a-i ajuta să crească eficiența și productivitatea.

Un alt proiect este crearea și dezvoltarea unor relații de cooperare cu autoritățile în vederea realizării unei rețele de alimentare a vehiculelor cu Gaz Natural Lichefiat (LNG) și BIO LNG.  Susținem ideea introducerii unor programe de stimulare pentru transportatorii români care doresc să achiziționeze vehicule alimentate cu combustibili alternativi.

În anul 2021 în cadrul conferinței online cu privire la digitalizarea transportului din Europa de Est avem în plan să lansăm împreuna cu mai multe companii din România, proiectul #impreunădepaște. Iar scopul este strângerea de fonduri și alimente neperisabile pentru copiii aflați în zonele defavorizate. Această campanie va începe din luna Aprilie.

Care sunt cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat în contextul pandemiei? 

ANDREI GAGEA: Deoarece grija pentru angajați este o prioritate am susținut și am încurajat lucrul de acasă al personalului IVECO acolo unde natura muncii o permite.   

Pe toată perioada pandemiei toate service-urile IVECO din România au fost operaționale, contribuind la asigurarea continuității activităților de transport.

Ne-am susținut și partenerii prin acțiuni specifice de business menite să-i ajute să treacă cât mai ușor peste aceasta perioadă dificilă.

De ce v-ați lovit în relația cu administrația locală sau centrală?

ANDREI GAGEA: Relația noastră cu  autoritățile centrale și locale precum: Ministerul Mediului, Administrația Fondului de Mediu, Primăria Timișoarei, Consiliul Județean Timiș, etc. a fost foarte buna, de colaborare. Acestea și-au exprimat intenția de a oferi suport  în vederea implementării pe viitor a unor măsuri de susținere a transportatorilor care doresc să achiziționeze vehicule alimentate cu gaz (carburant alternativ mult mai puțin poluant decât cei tradiționali).   

Autoritățile locale din județul Timiș  precum și Președintele Administrației Fondului de Mediu au participat la conferința cu titlul “DECARBONIZAREA TRANSPORTURILOR” organizată de către IVECO împreuna cu alte companii din România în decembrie 2020.

Prin această conferință am dorit să semnalăm problemele cu care se confruntă transportatorii din România care doresc să achiziționeze camioane alimentate cu gaz, mai puțin poluante –  însă se confruntă cu lipsa stațiilor de încărcare de pe teritoriul României și cu lipsa programelor de stimulare pentru reînnoirea parcului circulant.

 Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?

ANDREI GAGEA: Un tânăr la început de drum trebuie să aibă încredere în forțele proprii, să nu renunțe la visurile și planurile construite, pentru că greutățile te fac să devii mai puternic. 

Îi sfătuiesc pe tineri să-și urmeze cu determinare calea aleasă, să fie muncitori și corecți. 

Fiecare experiență profesională trebuie văzută ca un factor de creștere și dezvoltare.

Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?

ANDREI GAGEA: Cred că în următorii ani se va produce o schimbare majoră în ceea ce privește renunțarea la combustibilii tradiționali (motorina sau benzina) pentru vehiculele comerciale. Cu alte cuvinte se vor folosi surse regenerabile (BIO LNG) provenite dintr-un amestec de gaze (metan, hidrogen, dioxid de carbon etc.) de origine biogenă, care iau naștere prin procesele de fermentație sau gazeificare a diferite substanțe organice. Cu alte cuvinte această sursă este 100% nepoluantă și mai mult reciclează deșeurile provenite din agricultură sau cele provenite din creșterea animalelor. Următoarea etapă ce se va dezvolta în paralel cu cea menționată mai sus este trecerea către alimentarea cu baterii electrice sau hidrogen a vehiculelor.  IVECO în parteneriat cu NIKOLA au început încă din anul 2019 un proiect  care are drept  scop construirea acestui tip de vehicule.

 De asemenea cred că vehiculele vor fi din ce în ce mai “prietenoase”  integrând mai multe servicii de conectivitate și asistenți virtuali. 

 Bani. Ce vă spune acest cuvânt? 

ANDREI GAGEA: Banii reprezintă cel mai vechi mijloc de plată folosit de civilizația umană, de-a lungul timpului, având forme foarte diferite, “moneda” de schimb fiind pe rând ceaiul, piperul, pietrele si metalele prețioase.

Personal, asociez noțiunea de “bani” cu alte trei concepte interconectate, care se condiționează reciproc, “pătratul” arătând astfel:

SERIOZITATE-MUNCĂ- BANI -PROSPERITATE

Acest instrument de schimb și tezaurizare are, pentru fiecare dintre noi, atât o valoare materială, dar mai mult sau mai puțin conștient, și o valoare emoțională.

Îmi aduc aminte și acum cu plăcere de imensa bucurie provocată de primul obiect – un avion de jucarie – pe care mi l-am cumparat din banii mei, economisiți în decursul unui an în pușculița primită de la bunica. Aceste mici “venituri” proveneau din diverse munci pe care le prestam acasă.

Consider că încă din copilărie este util să primim câteva noțiuni de educație financiară, care în viitor să ne ajute pe fiecare dintre noi să avem un control asupra banilor personali, să îi gestionăm cât mai eficient.

Să nu uităm însă că nu putem cumpăra orice cu bani în lumea asta. Valorile morale, sănătatea, fericirea, în general valorile care ne definesc ca oameni nu se pot cumpăra cu mijloace materiale. Pentru mine, valoarea reala a banilor constă în puterea lor de a oferi o viață mai bună, atât mie cât și celor dragi, și în posibilitatea de a ajuta semenii aflați în nevoi.

Revista este disponibilă în format print și poate fi comandată de pe magazinul online agoramag.ro.

Sursa foto: arhiva personală