Capital: Cum a evoluat această piață în ultimii ani și care sunt așteptările pentru 2018?

Andrei Crețu: Piața beneficiilor extra-salariale, în special cea a beneficiilor sportive pentru companii, este una complexă și în continuă creștere. S-au produs schimbări majore în cultura si valorile forței de muncă, astfel încât această piață crește semnificativ și la o viteză rapidă, lucru datorat și evoluției foarte bune a unor activități  precum: yoga, escaladă și cross training. La începutul anului, am lansat un studiu cu privire la trendurile în materie de activități sportive ale abonaților noștri (n.r. – 7card), dar și clasamente despre cele mai active companii și despre frecvența abonaților de mers la sală. Am observat că, față de ce se întampla în anii trecuți, angajații pun mai mult accent pe diversitate, flexibilitate în alegere, mai ales generațiile tinere știu ce își doresc, și anume să aibă cât mai multe activități sportive și de relaxare pe care să le încerce alături de prietenii lor. De aceea, beneficiile extra-salariale oferite de companii trebuie croite ținând cont de nevoile acestora. Industria de well-being din România din ultimii ani, s-a dezvoltat foarte mult și astfel s-au creat oportunități semnificative pentru jucătorii din industrie, care la rândul lor oferă diversitate si servicii de calitate. Credem foarte mult în diversitate și flexibilitatea în alegeri, de aceea am diversificat în ultimii ani gama de activități dintre care abonații noștri pot alege, care a ajuns în acest moment la peste 40, de la escaladă, squash, tenis dar și dansuri, cross training și altele.

Capital: În acest context, a crescut numărul celor care sunt interesați să practice sport?

Andrei Crețu: Încă nu există date oficiale la nivel european, dar observăm că tendința este una favorabilă. Putem vedea acest lucru în numeroasele maratoane sportive organizate în ultimii ani și numeroase start-upuri înființate în domeniul nutriției și al sportului. Sunt fapte care ne arată că există cerere în piață chiar dacă ritmul de creștere al segmentului care face mișcare nu este foarte mare și suntem în continuare departe de standardele europene.

Capital: Raportându-ne la numărul centrelor deschise și la numărul clienților, țara noastră se află pe ultimele locuri din acest punct de vedere. Puteți să faceți o comparație cu alte țări din Europa?

 

Andrei Crețu: Din estimările noastre de anul trecut, în România sunt aproximativ 700.000 membrii afiliați la diverse centre si cluburi sportive. Acest număr reprezintă 3,5% din populația activă, conform INS, ceea ce înseamnă mai puțin de jumătate din media europeană (7,4%).  

Capital: Ce anume credeți că ar trebui schimbat pentru ca sportul să devină un stil de viață, o prioritate pe lista cu activități a românilor?

Andrei Crețu: Din păcate, în România cultura sportului ca stil de viață nu este așa de puternică precum în alte țări. Ca să ne dăm seama de asta trebuie doar să ne uităm la numărul orelor de sport pe care copiii le au pe săptămână sau să ne aducem aminte de câte scutiri pentru sport circulă prin școli. Creștem deci fără să fim interesați să facem mișcare, iar la o anumită vârstă această atitudine începe să doară… la coloană, la genunchi. Cei care stau mult la birou știu foarte bine cum se simte lucrul acesta. De aceea, este foarte importantă implicarea angajatorilor. Inițiativele de tip “Săptămâna Sănătății” sunt mai mult decât apreciate, ca să nu mai vorbim de oferirea de beneficii de relaxare și sport. Angajații își doresc astfel de beneficii: într-un studiu lansat în această vară de eJobs, vedem că 73% dintre angajații care nu au niciun fel de avantaj legat de sport și recreere ar recomanda superiorilor includerea acestor servicii în pachetul de beneficii.

Capital: Așadar, la nivel corporate, sunt angajatorii deschiși să ofere oportunități angajaților?

Andrei Crețu: Nu credem că există eveniment de HR care să nu atingă subiectul sensibil: “Cum atragem talentele și cum reținem în companie angajații?”. Răspunsul este un puzzle de soluții: oameni din companie își doresc beneficii sportive, iar angajatorii vor răspunde acestor dorințe pentru a-și păstra angajații fericiți. Deschidere există către implementarea de soluții de well-being și beneficii sportive, o spun și cifrele: sunt peste 1.200 de companii în portofoliul nostru. Dacă cererea venea înainte din partea companiilor mari, acum sunt din ce în ce mai multe IMM-uri care ne contactează.

 

Capital: S-a schimbat procentul în ceea ce privește plata abonamentelor? Cele mai multe erau achitate de angajați, respectiv partial și integral de angajator. Cum arată în prezent plățile?

Andrei Crețu: În acest moment, numărul companiilor care oferă 7card și plătesc integral sau parțial pentru abonamentele angajaților este același cu numărul companiilor în care angajații plătesc integral pentru 7card. Ce ne bucură foarte tare este că 61% dintre companiile care au intrat în portofoliul nostru în ultimul an au fost alese să se implice financiar în plata abonamentelor – cele mai multe dintre acestea alegând să plătească integral abonamentele 7card ale angajaților. Ceea ce ne arată că angajatorii români au o mai mare grijă pentru starea de bine ale celor care lucrează pentru ei. Ce companie nu și-ar dori angajați mai fericiți și mai relaxați, deci mai motivați să rămână mai mult timp în companie?

Capital: Din ce domenii vin cei mai mulți clienți?

Andrei Crețu: În continuare, cei mai mulți abonați 7card vin din domeniile IT&C, FMCG și financiar – bancar. Însă noțiunea de well-being devine din ce în ce mai importantă pentru companiile cu care lucrăm, dar și pentru alte companii. Acest trend ne este validat de numărul de companii pe care îl avem în portofoliu, care a crescut cu 54% pe perioada ultimului an. Dar ne bazăm și pe faptul că tot mai multe companii optează să se implice mai mult financiar în susținerea abonamentelor pentru angajați.

Capital: În prezent, câți angajați folosesc 7card? Care e rata de mers la sală?

 

Andrei Crețu: De regulă, cei care aleg ca tip de mișcare mersul la sală, merg de aproximativ trei ori pe săptămână. Dar datele noastre ne arată și alte lucruri interesante. În urma studiului lansat la începutul anului, putem observa că: 27 februarie 2017 a fost ziua cu cele mai multe intrări înregistrate; marțea este ziua preferată a săptămânii pentru practicarea activităților sportive și intervalul orar în care românii preferă să practice activități sportive și recreative este 10-11 AM în weekend și 6-7 PM în timpul săptămânii. Numărul abonaților activi în prezent este 32.000, iar până la sfârșitul anului țintim la atingerea unui număr de 50.000 abonați activi. 

Capital: S-au scumpit în ultimul an abonamentele? Cât de des sunt modificate prețurile pentru companii?

Andrei Crețu: Față de anii anteriori, angajații pun mai mult accent pe independeță, pragmatism și diversitate. Cu 7card poți accesa o varietate foarte mare de activități sportive și recreative, toate acestea pornind de la 90 și ajungând la 140 lei pe lună, în funcție de dimensiunea și implicarea companiei.

Capital: Care a fost cifra de afaceri pe care ați înregistrat-o anul trecut?

Andrei Crețu: 7card a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de aproximativ 5 milioare de euro. În acest moment, avem aproximativ 1.200 de companii în portofoliu, în timp ce în anul 2016 erau doar 691. În ce privește numărul de angajați care folosesc 7card, în urmă cu doi ani erau aproape de 17.000, iar în prezent, am ajuns la 32.000 de utilizatori. Pentru sfârșitul anului 2018, țintim la un număr de 50.000 abonați activi.