Ediţia Târgului de Turism care a avut loc în acest weekend este criticată de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), imputându-se faptul că a atras foarte puţini vizitatori şi că agenţiile au fost marginalizate ca poziţie.

Ediţia de toamnă a Târgului de Turism a iscat controverse între ANAT, pe de-o parte, şi Romexpo, pe de alta, care, în urma unor divergenţe cu Asociaţia, a rămas principalul organizator al evenimentului.

ANAT susţine, într-un comunicat de presă, că Târgul de Turism al României a fost organizat la iniţiativa Asociaţiei, după negocieri cu Romexpo, începând cu aprilie 1999. Târgul din acest weekend a fost primul la care ANAT nu a avut statutul de coorganizator. Parteneriatul care durează de 10 ani, de când Romexpo şi ANAT organizează târgul, a început să aibă probleme odată cu schimbarea conducerii Romexpo, sunt de părere reprezentanţii ANAT.

Romexpo a acuzat Asociaţia că ar avea o atitudine ostilă, motiv pentru care a renunţat la implicarea ANAT în organizarea evenimentului. 

Agenţiile de turism, marginalizate

„ANAT consideră lipsită de fair-play eliminarea Asociaţiei din postura de coorganizator, ceea ce a afectat grav participarea agenţiilor de turism la această Ediţie a Târgului, printr-o organizare defectuoasă şi neprofesionistă (lipsa prezentării expozanţilor pe site-ul Târgului, slaba organizare a conceptului Târgului, lipsa de promovare a evenimentului, deficienţe grave în dotarea expozanţilor cu facilităţile comandate şi plătite în termenul precizat etc)”, se arată în comunicatul Asociaţiei.

ANAT mai critică şi faptul că ediţia aceasta a târgului a atras foarte puţini vizitatori şi, pe deasupra, majoritatea căutau ofertele agenţiilor, însă acestea au fost marginalizate, în centrul atenţiei fiind consiliile locale.

„Oamenii vin la Târg pentru oferte, nu pentru spectacole”

„Oamenii vin la târg să găsească oferte de vacanţă, unde să meargă, ce preţuri sunt, nu să vadă spectacole. Sunt binevenite şi consiliile judeţene, dar turiştii nu pot găsi la ele oferte”, a declarat, pentru capital.ro, Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al ANAT.

Oficialii ANAT spun însă că apreciază efortul Ministerului Turismului de a promova România la târg, dar aminteşte că obiectivul principal al unui Târg de Turism este crearea unui cadru profesionist şi adecvat pentru ca operatorii privaţi din turism să–şi promoveze ofertele, şi anume agenţiile de turism, hotelierii, pensiunile agroturistice, operatorii de agrement din turism.

Cu toate acestea, oficialii ANAT subliniază faptul că, deşi tonul comunicatului este dur, scopul lui este ca cele două părţi să ajungă la o înţelegere, pentru buna desfăşurare a următoarelor ediţii ale târgului. În caz contrar, Asociaţia intenţionează să organizeze târgul în alte locaţii cu parteneri ai ANAT.

Contactaţi de capital.ro, reprezentanţii Romexpo au declarat că nu au formulat încă un răspuns oficial la comunicatul transmis de ANAT.