În medie, turiştii au de gând să cheltuie aproximativ 460 de dolari de persoană, tinerii profesionişti având alocat un buget ceva mai mare (500 de dolari). Cei mai mulţii americani vor pleca  în vacanţă de Ziua Recunoştinţei (19%), respectiv Crăciun (19%). Doar 6% dintre americani plănuiesc să plece în concediu de Revelion.
Motivul principal pentru care americanii vor pleca în concediu până la finele anului este de a-şi vizita familia şi prietenii. Chiar şi aşa, majoritatea nu plănuieşte deplasări îndepărtate. Cei mai mulţi dintre turişti (88%) se vor deplasa în Statele Unite, mai precis chiar în regiunea lor, 74% dintre aceştia optând, ca mijloc de deplasare, maşina personală.
8% dintre americani vor să circule la business-class
Indiferent de motivul călătoriei, aproape 30% dintre turişti se aşteaptă să cheltuie mai mult anul acesta comparativ cu 2009. Explicaţiile sunt multiple: 23% dintre aceştia îşi vor lua o vacanţă la o distanţă mai mare de casă, 20% dintre ei plănuiesc să mânânce doar la restaurant pe durata concediului, 20% vor cheltui mai mult pe alte activităţi şi divertisment, 19% vor fi anul acesta însoţiţi de mai multe persoane faţă de 2009, 16% se vor caza în hoteluri mai scumpe, 15% vor merge în destinaţii mai scumpe, şi doar 8% dintre americani vor călători la clasa întâi sau business class.
”De la hoteluri, la restaurante, vor fi mulţi câştigători sezonul acesta, întrucât consumatorii au de gând să-şi deschidă portofelele”, spune Claire Bennett, senior vice president al American Express Travel.
Şi totuşi, criza ţine în casă o treime dintre americani
Deşi mulţi consumatori se aşteaptă să cheltuie mai mult decât anul trecut, majoritatea (77%) încă caută modalităţi de a reduce costurile atunci când există această posibilitate.
Cea mai mare economie o fac atunci când stau în familie sau cu prietenii, sau se deplasează cu maşina în loc de avion, respectiv călătoresc în extra-sezon, folosesc punctele de loialitate sau last-minute.
Deşi se aşteaptă o creştere a sumelor cheltuite pe vacanţe, 61% dintre persoane care nu au planuri de călătorie pentru finalul anului şi-au motivat acest lucru prin lipsa banilor (30%), respectiv folosirea economiilor pe alte lucruri (cadouri, activităţi locale şi necesităţi).