Creșterea de 1,1% s-a simțit pe 11 din cele 13 segmente de retail, inclusiv pe auto și fashion. De altfel, din cele două segmente care au înregistrat scăderi, unul este cel de mobilă.

Vânzările lanțurilor de magazine Gap și Target au depășit așteptările analiștilor, semn că o piață a muncii mai competitivă a stimulat consumul. Retailul de fashion a crescut cu 1,8%, cel mai mare procent din noiembrie 2010 până în prezent.

Una peste alta, creșterea consumului este o veste bună pentru economia americană. Potrivit studiului, vânzările dealerilor auto au crescut cu 1,6%, mai ales că luna trecută mașinile s-au vândut cel mai repede în ultimii patru ani. Potrivit reprezentanților industriei auto, acest lucru se datorează creșterii numărului de locuri de muncă și disponibilității mai mari la credite. Pe baza creșterii vânzărilor auto, se observă și o creștere de 3,3% a facturilor emise de către service-urile auto, cea mai mare majorare din ultimul an.

Specialiștii Barclays Capital estimează că rate de creștere a vânzărilor va ajunge la 3% în partea a doua anului, mai ales și datorită creșterii locurilor de muncă.