Strategia preuso-populistă a preşedintelui american Barack Obama de ocupare a forţei de muncă prin diverse reduceri fiscale, printre care şi reduceri la impozitele pe salarii pentru angajatori, pare să fie sortită eşecului.

Directorul de Comunicare de la Casa Albă, Dan Pfeiffer face apel la Congres să asigure aprobarea planului de finanţare de o mie de miliarde de dolari, spunând că Obama este îngrijorat în privinţa legii cheltuielilor statului şi a cerut Congresului să adopte o finanţare de urgenţă care să permită statului să funcţioneze câteva zile în timp ce negocierile continuă şi fără de care o mare parte din guvernul federal ar putea intra în "shutdown".

Pfeiffer susţine că actualul proiect de lege include prevederi care ar putea submina reformele Wall Street şi să ameninţe prerogativele de politică externă ale preşedintelui.

Liderul de la Casa Albă a încercat oarecum să condiţioneze adoptarea măsurii de finanţare a deficitului, în valoare de o mie de miliarde de dolari, de proiectul de lege ce vizează reducerea impozitului pe salarii.
Partidul Democrat, cu majoritate în Senat, încearcă să obţină acordul Republicanilor, care domină Camera Reprezentanţilor, pentru prelungirea scutirilor de taxe pentru angajaţi. Lliderii Partidului Democrat s-au întâlnit cu preşedintele Barack Obama pentru a lua în calcul renunţarea la cererea ca scutirile de taxe pentru angajaţi, în valoare de 120 miliarde de dolari, să fie finanţate cu un nou impozit asupra milionarilor. Republicanii resping ideea taxării suplimentare a bogaţilor, dar nu este clar încă dacă această concesie a Democraţilor ar fi suficientă pentru a se ajunge la un acord.
În august, democraţii şi republicanii au convenit o limită a cheltuielilor de 1.024 miliarde de dolari pentru acest an fiscal, însă Camera Reprezentanţilor, dominată de republicani, a introdus joi în discuţie aprobarea unor cheltuieli de numai 915 miliarde de dolari, în încercarea de a forţa democraţii să adopte legislaţia necesară funcţionării statului.

Secretarii de Cabinet se pregătesc pentru o eventuală oprire a activităţilor guvernamentale şi îi vor informa pe angajaţi ce au de făcut dacă se va ajunge la această situaţie. 

"Trebuie să fim pregătiţi pentru orice situaţie de urgenţă şi în cazul în care Congresul nu acţionează, noi vom lua măsurile necesare pentru a fi pregătiţi", a declarat Kenneth Baer, purtătorul de cuvânt al Biroului de Management şi Buget.

Te-ar putea interesa și: