ALKA GRUP, producătorul gamei de seminţe şi fructe uscate Nutline, anunţă extinderea gamei de fructe uscate printr-o investiţie totală de aproximativ 2,5 milioane euro. Aceasta include dezvoltarea spaţiului de producţie la fabrica din Filipeştii de Pădure, achiziţia de noi echipamente precum şi dezvoltarea noilor ambalaje. Alka a demarat această investiţie în 2008 şi estimează că o va finaliza până la sfârşitul lui 2009.

“Pornind de la aşteptările consumatorilor noştri estimăm creşterea segmentului de fructe uscate, într-o linie similară cu cea a seminţelor Nutline, care ocupă poziţia de lider. Pentru brandul Nutline, segmentul fructelor uscate  reprezintă o direcţie de creştere relevantă: la acest moment fructele uscate, ca snack, sunt căutate de publicul orientat către produse naturale şi sănătoase, public atent la alimentaţia echilibrată” declară Amir Krenzia, Director General  Alka Grup.

Extinderea gamei s-a realizat prin introducerea unor noi produse cum ar fi alune, arahide, caju , precum şi noi reţete de MIXuri. Astfel, compania are în portofoliu două mixuri de fructe uscate, prăjite şi sărate (Cocktail Mix şi noul Party Mix), precum şi un alt mix de fructe deshidratate şi migdale crude (Fitness Mix). Acesta din urmă este un produs creat special pentru cei care îşi doresc un cocktail de vitamine şi antioxidanţi, în formă naturală. Gama Nutline include în prezent 14 produse, disponibile în 21 de sortimente.

Tehnologiile avansate precum şi calitatea materiilor prime utilizate de ALKA GRUP au conferit gamei Nutline o poziţie puternică pe piaţa de profil. Segmentul fructelor uscate, alături de seminţe, este de altfel unul dintre domeniile de excelenţă ale companiei Alka, prin intermediul brandului Nutline. Potrivit ultimului studiu de piaţă AC Nielsen, seminţele Nutline conduc detaşat în segmentul seminţe şi aceeaşi poziţie de lider este deţinută de brandul Nutline pe total categorie – seminţe şi fructe uscate – cu o cotă de piaţă 38%.

“Avem deja peste 10 ani de existenţă pe această piaţă şi ni se pare firească aşteptarea consumatorilor noştri de a găsi sub brandul Nutline o gamă variată de produse din segmentul alune şi fructe uscate. Considerăm că am acumulat expertiza necesară pentru a putea răspunde, până în cele mai mici detalii, la solicitările consumatorilor,  demersul de extindere a gamei Nutline fiind fundamentat pe un know-how rafinat în timp şi pe dorinţa de a fi mereu peste aşteptările clienţilor noştri”, adaugă Amir Krenzia, Director General Alka Group.

Piaţa de fructe uscate înregistrează creşteri de la an la an, în perioada octombrie – noiembrie 2008 crescând cu aproximativ 23,7% în volum, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Nielsen România. Diversificarea sortimentală pe această piaţă este încă destul de redusă, seminţele şi arahidele deţinând o cotă de 85% din total.

Studiile realizate în colaborare cu companii specializate în cercetare au relevat faptul că există mai multe situaţii de consum pentru fructele uscate: în timpul petrecut la calculator şi/sau televizor, ca o gustare de impuls, ori în situaţii de socializare cu prietenii, “la o tacla”, în familie. Consumatorii mai asociază fructele uscate cu starea de relaxare şi/sau energizare – în funcţie de sortiment –  şi percep produsele din această categorie ca fiind sănătoase.

Gama de alune, arahide şi Mixuri de fructe uscate Nutline include, odată cu extinderea, şi o nouă abordare a ambalării, foarte inovatoare, în linie cu situaţiile de consum. Pentru confort a fost introdus sistemul de deschidere uşoară precum şi un sistem de resigilare Zipper.

Pentru diferenţiere, consumatorii au sugerat, în afara situaţiilor de consum şi asocierea unor atribute vesele numelui generic. Astfel, Nutline propune nume rezultate din asocierile făcute de consumatori precum “Arahide Petrecăreţe”, “Fisticul Curajos” sau “Alune de pădure alintate”, “Party MIX” sau “Fitness MIX” .

Culoarea dominantă a ambalajelor este verde, culoare deja notorie în rândul consumatorilor fideli brandului Nutline privind calitatea de produs natural, în acelaşi timp, şi informaţiile privind calitatea nutritivă a produselor.

“Fructele uscate sunt percepute de consumatori ca snacksuri naturale care conţin elemente nutritive importante pentru o alimentaţie echilibrată, ca atare am considerat necesar să subliniem aceste detalii, în linie cu interesul crescut al consumatorilor noştri pentru un stil de viaţă sănătos. Informaţia devine accesibilă celor care sunt atenţi la calitatea hranei, pe ambalaje regăsindu-se într-o poziţie uşor de vizualizat”, adaugă Ruxandra Roman, director de marketing şi comunicare Alka Grup.