Guvernarea PSD în domeniul infrastructurii se încheie cu un nou tronson de autostradă demolat, un simbol al modului catastrofal în care a fost gestionat acest domeniu în ultimii 3 ani, spune fostul ministru într-un comunicat de presă.

“Deşi aceste investiţii sunt vitale pentru dezvoltarea economică a României, ele au fost ori ignorate de guvernarea PSD, drept dovadă tăierile repetate de fonduri la rectificările bugetare, ori gestionate catastrofal. Demolarea unei secţiuni din autostrada Orăştie-Sibiu inaugurată înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale din 2014 şi acum a porţiunii din autostrada Lugoj-Deva dovedesc incapacitatea celor din Ministerul Transporturilor şi din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale de a monitoriza lucrările şi de a sancţiona la timp derapajele constructorilor”, declară vicepreședintele PNL în comunicat.

Potrivit acestuia, fisurile nou apărute pe lotul II al autostrăzii Lugoj-Deva demonstrează că pentru PSD demolarea unei autostrăzi noi nu este excepția, ci regula.

“Ministrul Matache (ministrul transporturilor – n.r.) trebuie să confirme sau să infirme public apariția unor fisuri importante pe lotul II din Lugoj-Deva, fisuri care reclamă demolarea. Amintim faptul că pentru acest lot de autostradă miniștrii PSD promiteau inaugurarea la sfârșitul acestui an”, se mai arată în sursa citată.

Citiți și: EXCLUSIV: O secțiune a lotului 2 de autostradă Lugoj-Deva urmează să fie demolată

Surse oficiale din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi au declarat pentru CAPITAL că o porțiune din cei 17 km de autostradă, aflați pe lotul 2, cuprins între Lugoj și Deva, anunțați a fi dați în folosință la sfârșitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca și la autostrada Orăștie-Sibiu. „Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcții care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experți, dar au fost plătite de către Compania Națională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porțiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcții a respectat proiectul”, ne-au explicat sursele citate.

Miliarde de euro pentru infrastructură, irosite

Fostul ministru susține că atât pentru Orăștie-Sibiu, cât și pentru Lugoj-Deva România va pierde bani europeni. Potrivit lui, suma totală a fondurilor pe infrastructură irosite ajunge la 3 miliarde de euro.

“Este din ce în ce mai puţin probabil ca pentru alocarea 2014-2020 să fie suficiente fonduri pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, sabotată constant de fostul premier Ponta, deşi investitorii străini, transportatorii, au reclamat importanţa ei.  În plus, mandatul PSD se încheie fără a avea o situaţie clară a proiectelor care vor fi fazate, adică finanţate şi din bugetul 2007-2013 şi din bugetul 2014-2020, riscul fiind ca proiectele acestea să treacă integral pe finanţare din bugetul de stat. Situaţia este la fel de gravă şi în domeniul feroviar unde proiectele de modernizare au acumulat întârzieri de 4 ani, iar companiile de stat sunt căpuşate de clientela de partid” a mai declarat Alexandru Nazare.