Producătorul de băuturi spirtoase Alexandrion are în plan dezvoltarea propriei firma de distribuţie, urmând să cumpere, în următorii trei ani, o parte dintre cele 35 de de firme care îi asigură distribuţia şi să renunţe la contractele de celelalte.

„Intenţionăm să începem să cumpărăm firme de distribuţie. Acum avem 35 de distribuitori şi deja suntem în discuţie cu o parte din ei pentru a-i achiziţiona. Obiectivul nostru este ca în trei ani să acoperim singuri toată cererea de distribuţie”, a declarat, pentru Mediafax, George Christoforidis, directorul general al Alexandrion Grup România.

Acesta estimează că, în următorii trei ani, firma pe care o conduce îşi va creşte valoarea afacerilor cu 35-40%.

Cât despre criză, situaţia economică l-a determinat să amâne, pentru anul viitor, două proiecte prevăzute pentru 2009. „Am amânat fuziunea a cinci firme ale grupului şi deschiderea unei fabrici la Bucov. Ambele proiecte vor fi reluate în primul semestru al anului viitor. Fabrica este deja construită, iar în ea am investit aproximativ opt milioane de euro”, a precizat directorul Alexandrion.

Piaţa spirtoaselor va creşte cu 15% anul viitor

El a spus că în 2010 compania va avea un buget dublu pentru marketing şi va investi în produsele nou lansate. Bugetul pentru anul 2010 este estimat la 10 milioane de euro, plus TVA.

„În 2009 estimăm că piaţa băuturilor spirtoase va înregistra o scădere cu circa 15% comparativ cu anul trecut, când a atins nivelul de 380 – 390 milioane de euro. Volumul a rămas constant în 2009, însă consumatorii s-au îndreptat către produse mai ieftine”, crede Christoforidis, care a adăugat că estimează pentru anul viitor o creştere a pieţei cu 10%.

Grupul Alexandrion, controlat de omul de afaceri sirian Nawaf Salameh, este prezent în România din 1994 şi mai desfăşoară, pe lângă producţia de băuturi, activităţi în domeniul materialelor de construcţii, al producţiei de hârtie şi auto. Anul trecut, vânzarile brute ale diviziei de bauturi alcoolice a grupului au crescut cu 25%, la 85 de milioane de euro.

SURSA: Mediafax