„Pregătirea pentru un al doilea val de recesiune europeană nu se realizează în câteva luni: este nevoie de continuarea îndeplinirii angajamentelor cu Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială şi Comisia Europeană, dar şi de realizarea programului de management privat la companiile de stat – pentru a reduce ineficienţele, pierderile şi pentru a genera mai mult profit în aceste companii”, a afirmat preşedintele AmCham România. După părerea sa, mai este nevoie şi de „intensificarea exploatării judicioase şi în folosul statului a resurselor ţării, precum şi păstrarea – aproape cu orice preţ – a echilibrelor macroeconomice”.
„România trebuie să redevină credibilă pentru investitori, iar pentru aceasta trebuie să facă exact ceea ce a promis”, a subliniat Alexandra Gătej. În legătură cu resursele interne pe care ţara ar trebui să le mobilizeze în eventualitatea unei noi recesiuni europene, preşedintele Camerei de Comerţ Americane a arătat că România ar trebui să apeleze şi la alte surse de finanţare decât cele de până acum, referindu-se în mod concret la oportunităţile oferite de piaţa de capital.
„Resursele interne ţin în primul rând de încasări şi finanţări, dacă ne referim atât la bugetul de stat cât şi la economia privată. În acest sens, găsirea alternativelor de finanţare este vitală în condiţiile în care, în acest moment singura sursă de finanţare sunt băncile. Piaţa de capital joacă un rol important în găsirea acestor resurse şi de aceea programul de listări al companiilor de stat este important, indiferent dacă sunt voci care spun – pe bună dreptate – că nu este un moment bun. Momentul «bun» nu cred că va veni pentru Europa mai devreme de câţiva ani„, a spus Alexandra Gătej. Pe de altă parte, preşedintele AmCham România a subliniat importanţa creşterii colectării pentru o aliniere la media europeană prin ‘reducerea semnificativă a evaziunii fiscale’.
„Fondurile europene pot fi considerate tot resurse interne întrucât România are dreptul la acestea şi este obligatoriu să le folosească, mai ales pentru investiţii. Un an bun în agricultură poate reprezenta o altă componentă ca resursă internă utilă”, a adăugat preşedintele AmCham.
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este una dintre cele mai importante organizaţii profesionale de afaceri cu o contribuţie semnificativă în procesul de consultare asupra legilor şi reglementărilor cu efecte asupra mediului de afaceri din România. AmCham România reprezintă 300 de membri – companii americane, internaţionale şi locale, cu investiţii totale de peste 10 miliarde dolari şi mai mult de 200.000 de locuri de muncă create.
Sursa: Agerpres