Ai făcut rost de bani şi vrei să îţi iei maşina second-hand? Ştim deja ce îţi vei cumpăra!

Importurile de autoturisme second hand au crescut cu 50% în primul trimestru din 2013 comparativ cu primul trimestru din 2012, ajungând la 53.000 de unități, conform analizei Auto.ro.

Numărul de mașini second hand importate în România a crescut cu 50% în primele trei luni ale acestui an, ajungând la 53.000 de unități, de la cele 35.300 de unități împortate în 2012. Volkswagen și-a consolidat poziția de lider pe piața importurilor auto second hand cu aproape 13.000 de mașini înmatriculate în România în primul trimestru, reprezentând o creștere cu 60% comparativ cu perioada similară din 2012. Clasamentul realizat de Auto.ro este completat de Opel cu peste 8.800 de unități și Ford cu aproape 6.400 de unități.

Piața mașinilor noi înmatriculate în România a înregistrat o scădere de 20%, ajungând la aproximativ 11.200 de unităţi în primul trimestru al acestui an, comparativ cu cele 14.000 de unități înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Dacia se menține în topul înmatriculărilor de mașini noi cu aproape 3.000 de unităţi, dar cu 11% mai puține comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Urmează Volkswagen cu aproape 1.200 de unități înregistrate și Skoda cu 1.100 de unități, conform statis¬ticilor DRPCIV.

Tinând cont de faptul că noul timbru de mediu se aplică și pentru autoturismele înmatriculate înainte de anul 2007, tranzacțiile implicând astfel de mașini au scăzut cu 40%, de la 80.000 de unități înregistrate în primul trimestru din 2012 la 48.400 de unități în 2013, arată analiza Auto.ro.

Conform topurilor realizate de Auto.ro în primul trimestru al acestui an, s-au importat cu 90% mai multe BMW-uri decât în primul trimestru din 2012, reînmatriculările de mașini Dacia au scăzut cu 65%, iar mașinile noi înmatriculate Ford au înregistrat o scădere de 63%, Hyundai și Toyota fiind singurele mărci care au înregistrat creșteri de 19%, respectiv 6%.
Top 10 importuri auto second hand în T1 2013 și evoluția față de T1 2012:
1.    Volkswagen – 13.000 de unități   ↗60%
2.    Opel – 8.800 de unități   ↗20%
3.    Ford – 6.400 de unități   ↗39%
4.    Audi – 3.700 de unități   ↗74%
5.    BMW – 3.500 de unități   ↗90%
6.    Renault – 2.400 de unități   ↗73%
7.    Mercedes – 2.350 de unități   ↗67%
8.    Skoda – 2.300 de unități   ↗46%
9.    Fiat – 1.700 de unități   ↗12%
10.    Peugeot – 1.350 de unități   ↗55%

Top 10 mașini noi înmatriculate în T1 2013 și evoluția față de T1 2012:
1.    Dacia – 3.000 de unități   ↘11%
2.    Volkswagen – 1.200 de unități   ↘32%
3.    Skoda – 1.100 de unități   ↘16%
4.    Renault – 760 de unități   ↘2%
5.    Hyundai – 630 de unități   ↗19%
6.    Ford – 560 de unități   ↘63%
7.    Opel – 430 de unități   ↘20%
8.    BMW – 420 de unități   ↘22%
9.    Toyota – 415 de unități   ↗6%
10.    Mercedes – 360 de unități   ↘11%

Top 10 mașini reînmatriculate în T1 2013 și evoluția față de T1 2012:
1.    Volkswagen – 8.400 de unități   ↘30%
2.    Opel – 5.700 de unități   ↘32%
3.    Dacia – 5.400 de unități   ↘65%
4.    Ford – 3.750 de unități   ↘25%
5.    Skoda – 3.000 de unități   ↘29%
6.    BMW – 2.800 de unități   ↘21%
7.    Renault – 2.700 de unități   ↘42%
8.    Audi – 2.400 de unități   ↘32%
9.    Mercedes – 1.750 de unități   ↘24%
10.    Peugeot – 1.600 de unități   ↘36%