Valoarea primelor brute subscrise anul trecut de Allianz-Ţiriac s-a ridicat la 906,3 milioane de lei, în scădere cu 12% comparativ cu anul 2010, arată rezultatele neauditate ale companiei. Totuşi, profitul operaţional al companiei a înregistrat o evoluţie pozitivă şi a urcat la 7,8 milioane de lei pe anasamblul anului trecut.
Ultimele două trimestre ale lui 2011 au adus o creştere a vânzărilor cu o valoarea a primelor brute subscrise de 235 de milioane de lei faţă de 211 şi, respective 204 milioane de lei în primele două trimestre. Dependenţa afacerilor companiei de sectorul auto s-a diminuat însă vânzările de poliţe CASCO reprezintă în continuare peste 40% din afacerile companiei. A doua linie de business ca importanţă o constituie asigurările de tip property iar a treia poliţele RCA.
“Rămânem, mai degrabă, prudenţi în ceea ce priveşte aşteptările noastre pentru 2012. Considerăm că stabilizarea indicatorilor de venituri din prime este un obiectiv realizabil, chiar în contextul în care incertitudinile privind evoluţiile economiei şi ale pieţelor financiare globale nu s-au risipit.O eventuală îmbunătăţire, fie ea şi timidă, a situatiei macroeconomice din România ne va permite să ne atingem ţintele concrete de dezvoltare pe care ni le-am propus pentru anul în curs. Cât priveşte profitabilitatea, suntem mai optimişti. Mizăm, fără echivoc, pe o îmbunătăţire a randamentelor activităţilor pe care le desfăşurăm. În ultima perioadă am reuşit implementarea unor programe definitorii pentru optimizarea activităţilor de management al riscurilor. Am evoluat mult şi în zona de operaţiuni. Continuăm pe direcţia simplificării şi automatizării; avem planuri concrete pentru următorii doi ani, care urmăresc modernizarea modelului nostru de afaceri.”, apreciază Rangam Bir, CEO al companiei.