Românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis și calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care apelează la un service independent sunt mai mulțumiți de prețul lucrării. 27% dintre români își repară singuri mașina.

În topul preferințelor românilor privind nivelul de satisfacție față de service se află marca Nissan cu cel mai mare număr de respondenți foarte mulțumiți, respectiv 49.7%, urmată de Skoda cu 48.6% şi Chevrolet cu 48.4%.

Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice în proporţie de 30% şi 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnnificativ de 35% susţin ca nu au avut nicio problemă cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.

Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluția prețurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacției față de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11.34%, Skoda 8.63% și KIA 5.62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creșteri de preț sunt: Audi care a înregistrat o creștere de 9.81% și BMW o creștere de 5.43%.

"Analiza pieţei serviciilor auto din România" este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro, unul dintre cele mai importante site-uri auto, în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada mai-octombrie 2011, pe un eşantion reprezentativ de 26.525 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.