Așa cum a fost anunțat în trecut, pregătirile ING pentru realizarea scenariului de bază de separare a diviziilor europene de asigurări, pensii și managementul investițiilor prin intermediul unei oferte publice inițiale (IPO) sunt în plină desfășurare. Tranzacția este planificată pentru anul 2014, în funcție de condițiile de piață.

În practică, procesul operațional de rebranding va începe doar după listarea cu succes pe piața de capital. Până atunci, diviziile care includ ING Insurance, ING Investment Management și Nationale-Nederlanden vor continua să își desfășoare activitatea sub numele actuale.

“Pregătirile pentru a deveni o companie independentă avansează conform planului. Anunțul de astăzi privind viitorul brand NN este un moment important și subliniază faptul că ne aflăm în etapa finală de reorganizare a ING Grup. Pe parcursul acestei perioade de schimbare, vom continua să construim un viitor puternic și sustenabil pentru activitățile noastre, păstrând ca prioritate absolută nevoile clienților noștri”, a declarat Ralph Hamers, CEO al ING Grup.

Activitățile de asigurări ale ING au un istoric de 170 de ani. De-a lungul anilor, Nationale-Nederlanden, ING Investment Management și ING Insurance și-au construit poziții de top în Europa printr-o prezență puternică în mai mult de 15 țări. Peste 12.000 de angajați oferă servicii de asigurări, pensii, investiții și servicii bancare unui număr de peste 15 milioane de clienți.

“Suntem bucuroși să anunțăm astăzi NN ca fiind viitorul nostru nume și logo. Construim o nouă companie care reunește numele a trei lideri europeni în domeniul asigurărilor și managementului investițiilor sub un nou brand puternic. Chiar dacă NN este un brand nou, el se bazează pe o moștenire bogată. Deoarece am vrut să rămânem aproape de clienții noștri din piețe diferite, vom adăuga brandului NN elemente definitorii locale . ING Investment Management își va schimba numele în NN Investment Partners. Acest lucru e menit să sublinieze domeniul de activitate distinct, dar în contextul aceluiași brand. Credem că acesta este modul corect de a privi spre viitor pentru compania noastră și pentru clienții noștri. Suntem o companie pentru viitor: NN”, a declarat Lard Friese, vicepreședinte al ING Insurance.

În România, NN va integra activitățile ING Asigurări de Viață, liderul pieței de profil, ING Pensii și ING Investment Management. Ca parte a strategiei anunțate la nivel european, toate aceste divizii vor continua să opereze sub brandul ING până la demararea procesului de rebranding, care a avea loc cel mai devreme în 2014.

“Privim cu entuziasm redefinirea noastră ca o companie europeană cu o structură flexibilă și bine adaptată noilor realități economice, cu o nouă identitate, ce îmbină moștenirea bogată și rădăcinile olandeze cu cerințele unui brand internațional și sustenabil.
Ne definesc angajamentul ferm pe care ni-l asumăm față de clienții noștri – de a le oferi soluții flexibile pentru un viitor mai sigur și de a le fi permanent aproape -, profesionalismul echipei care ne reprezintă și dorința de a crea performanță pe toate piețele pe care activăm. Acestea sunt valori pe care vom continua sa le cultivam și în viitor, valori pe care clienții, angajații și partenerii noștri le vor regăsi întotdeauna la noi și care, suntem siguri, vor contribui la recunoasterea NN pe piața din România așa cum au contribuit, până acum, la recunoașterea numelui ING”, a declarat Marius Popescu, Director General ING Asigurări de Viață și membru în Consiliul de Administrație al ING Pensii.  

Ca parte a NN, diviziile de asigurări, pensii și investiții ale ING în România vor continua să se concentreze asupra planurilor de dezvoltare ca și până acum, investind permanent în sisteme, produse, forță de vânzări şi servicii. Contractele clienților nu sunt impactate în niciun fel de strategia anunțată și rămân neschimbate indiferent de deciziile adoptate în contextul acesteia, fiind protejate atât prin obligațiile contractuale asumate de ING, cât și prin reglementările legale în vigoare.