Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Piaţa de tablete explodează. Chinezii îşi fac loc printre români

Autor: | | 11 Comentarii | 15961 Vizualizari

Tabletele sunt noile vedete ale vânzărilor de produse electronic atât la nivel global, cât şi pe plan local, iar producătorii români trebuie să ţină piept unui nou jucător care a intrat pe piaţă cu modele accesibile

Niciun alt produs electronic nu a cunoscut o popularitate şi o rată de adopţie atât de mare precum tableta. Asistăm, în prezent, la sfârşitul unei ere şi începutul alteia. Tabletele vor depăşi, în ultimul trimestru al acestui an, livrările de PC-uri, iar până în 2015, acest lucru se va întâmpla pe un an întreg, conform firmei de cercetare IDC. Un număr total de 227,3 milioane de tablete vor ajunge la utilizatori anul acesta, în comparaţie cu 134,4 milioane de desktopuri şi 180,9 milioane laptopuri. În ultimele trei luni ale anului, marcate de sărbătorile de iarnă, de Black Friday şi Cyber Monday, se vor vinde mai multe tablete decât desktopuri.

Rata totală de creştere pentru tablete în următorii patru ani este estimată la 78,9%, depăşind chiar rata de creştere pentru smartphone-uri, estimată, pentru aceeaşi perioadă, la 71,1%, conform IDC. Şi cei de la Gartner au estimări similare. Aceştia se aşteaptă ca vânzările de tablete să crească, în următorii patru ani, la 467 milioane de unităţi. La nivel global, piaţa este dominată în continuare de compania care a creat sau reinventat această categorie de produse, Apple. Americanii au livrat, în trimestrul doi, 14,6 milioane de tablete şi au o cotă de piaţă de 14,6%. Locul doi este ocupat de Samsung cu 8,1 milioane de unităţi livrate şi 18% cotă de piaţă. Locul trei, la mare distanţă de locul doi, aparţine taiwanezilor de la Asus. Aceştia au livrat două milioane de tablete şi au o cotă de 4,5%. Lenovo şi Acer încheie top cinci. Per total, în trimestrul doi al acestui an s-au livrat 45,1 milioane tablete, faţă de 28,3 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Piaţa locală creşte şi se aglomerează Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu  specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori, conform datelor GfK. La nivel local, Allview, E-Boda şi Evolio sunt cei mai activi producători de tablete. Piaţa locală de tablete a  ajuns la 200.000 de unităţi în primul semestru din acest an, aproape câte s-au vândut în întregul an 2012, iar la finele anului cifra poate ajunge la 480.000 de unităţi, conform braşovenilor de la Allview. Alexandru Drăgoiu, directorul general al producătorului de electronice E-Boda Distribution, este chiar mai optimist, afirmând că piaţa va fi de aproximativ 500.000 de unităţi anul acesta, brandurile româneşti urmând să reprezinte circa jumătate din vânzări. Braşovenii de la Allview au vândut 48.000 de tablete în 2012, iar anul acesta vor să treacă de 100.000 de unităţi. Ţinta ar putea fi atinsă având în vedere că în primele şapte luni ale anului compania a comercializat 60.000 de tablete. Compania braşoveană are o cotă de 20% pe piaţa locală de tablete, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 7,7 milioane euro, de aproape patru ori mai mare faţă de 2011, când a raportat venituri de 2 milioane euro. De asemenea, profitul a crescut de la 50.000 de euro, în 2011, la 850.000 de euro anul trecut. E-Boda, companie care a lansat, recent, prima tabletă din portofoliu care dispune de conectivitate 3G, estimează vânzări de aproximativ 70.000 de unităţi pe segmentul tablete. Compania mai comercializează şi smartphone-uri dual SIM, rame foto digitale, DVD playere, MP3 & MP4 playere şi cântare. Tabletele şi smartphone-urile reprezintă însă 80% din cifra de afaceri a companiei, potrivit lui Drăgoiu. E-Boda avea în 2011 o cifră de afaceri de 3,43 milioane euro şi un profit de 140.000 euro.  Anul trecut, cifra de afaceri a crescut la 5,1 milioane euro, iar profitul la un sfert de milion de euro. Drăgoiu estimează că E-Boda va avea anul acesta o cifră de afaceri de circa 7,5 - 8 milioane euro. Evolio, spre deosebire de Allview, care are o cotă de 20% pe piaţa de tablete, ţinteşte o cotă de 20% pe segmentul de tablete de 10,1 inchi. În comparaţie cu ceilalţi concurenţi, compania lansează rar tablete ultimul model fiind Evotab Quadra, o tabletă cu procesor Quad Core şi display de 10,1 inchi la un preţ de aproximativ 220 de euro. Evolio a avut afaceri de 3 milioane de euro în 2011; în 2012 acestea au rămas la acelaşi nivel, în schimb profitul a crescut de la 70.000 de euro, în 2011, la peste 100.000 de euro, anul trecut. Numărul angajaţilor a crescut de la 9 la 17.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.