Peste 200 de agricultori din regiunea Poiana Mare şi împrejurimi sunt, indirect, furnizorii Metro pentru roşii, ardei, castraveţi, vinete. usturoi la funie, pepene verde și galben, ceapă sau morcov la legătură.

Anul acesta, programul își extinde parteneriatul, adresându-se atât unor producători locali din bazinul legumicol Poiana Mare, județul Dolj, cât și unor fermieri din jurul Bucureștiului.

În 2013, „De-ale noastre” își mărește oferta de produse, ajungând la un sortiment de 35 de legume și fructe, comparativ cu 4 tipuri de legume în 2012. Un element de noutate în program este introducerea sortimentului de fructe proaspete: pepene galben și pepene verde de Dăbuleni – soiuri apreciate la nivel național pentru gustul și mirosul lor unice.

“Extinderea sortimentului și încheierea de noi parteneriate cu producători din proximitatea Capitalei, precum și din țară, reprezintă elemente care pot să răspundă unor nevoi socio-economice la nivel național. Pe de-o parte, oferim clienților noștri și consumatorilor, legume și fructe românești care respectă standarde înalte de calitate; pe de altă parte, oferim consultanță și sprijin producătorilor români pentru o agricultură sustenabilă și pentru a-și comercializa produsele”, explică  Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry România, cu precizarea că producţia este controlată de Metro din momentul semănatului şi până când legumele ajung la raft.

Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanţi în programul de susţinere a producătorilor locali beneficiază de un centru de colectare, soluții privind ambalarea, precum şi de consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie. În plus, la începutul programului, Metro le asigură necesarul de seminţe pentru răsaduri.

Legumele “De-ale noastre”, produse prin tehnologii tradiţionale sunt cultivate în pământ, producţia fiind realizată în solar (în proporţie de 70%), sau pe câmp (30%), în proces fiind folosite, preponderent, îngrăşămintele naturale.

În 2011 a fost iniţiat un proiect-pilot, în urma căruia au fost colectate şi comercializate în reţeaua de magazine Metro peste 200 de tone de legume româneşti.

De altfel, la Ministerul Agriculturii se tot discută de pachete legislativ prin care să fie stimulate”hipermarketurile şi producătorii să se organizeze şi să ducă toate produsele româneşti cât mai aproape de consumator”. Altfel spus, se dorește ca retailerii să vândă cât mai multe astfel de produse.

În ultimii ani, românii au livrat în hiper și supermarketuri în special varză, morcovi sau roșii. Fructe mai rar și din cauza faptului că ale noastre ”nu corespund standardelor europene”. Adică sunt mici și nu-ți iau ochii.

Programul „De-ale noastre” face parte din platforma de susținere a producătorilor locali a Metro Cash & Carry România, prin care compania încurajează dezvoltarea unor sectoare cheie ale economiei și stabilește noi standarde la nivelul pieței și a producătorilor.

Divizie de vânzări a Metro Group, Metro Cash & Carry este reprezentată în 29 ţări cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 32 miliarde € în 2012.

În România, vânzările Metro au ajuns, anul trecut, la 1,018 mld. euro, în scădere cu 4% comparativ cu nivelul de 1,171 mld. euro din 2011.

Metro Cash & Carry  a intrat în România în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.