Rezultatele arată că două treimi (66%) din totalul întreprinderilor cu cel puţin 10 angajaţi din UE 27 au investit în traininguri pentru angajaţi în 2010, comparativ cu 60% în 2005.
Cele mai multe companii care oferă traininguri angajaţilor sunt localizate în Austria şi Suedia (87% din totalul companiilor), în Marea Britanie (80%), Olanda (79%), Belgia (78%) şi Franţa (76%).
La polul opus se situează Polonia (23%), România (24%), Bulgaria (31%), Letonia (40%) şi Ungaria (49%).
Mărimea companiei este un factor determinant în statistica europeană a trainingurilor. Rata de participare la traininguri este mai mare în cazul angajaţilor din companii mari faţă de cele mai mici în Bulgaria (56 % versus 46 %), Spania (62 % versus 50 %), Franţa (56 % versus 37 %), Italia (57 % versus 45 %), Cipru (61 % versus 51 %), Luxembourg (69 % versus 53 %) şi Malta (66 % versus 42 %). În alte ţări, inclusiv România, firmele mici sunt cele care organiyeayă traininguri mai des. Celelalte ţări sunt Letonia, Croatia, Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Portugalia, Germania şi Lituania.
Aceste date, publicate de Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene, provin din Sondajul privind formarea profesională continuă (CVTS), care se desfășoară la fiecare cinci ani.
În România, peste 60% din ceea ce oamenii învaţă în sala de curs nu este aplicat la job de angajaţi, potrivit companiei de profil Achieve Global. Principalele motive pentru care asta se întâmplă sunt lipsa oportunităţilor de a aplica cele învăţate şi apariţia altor priorităţi.
Piaţa de training autohtonă era estimată la o valoare de 15-20 milioane de euro în 2012.