În primul trimestru al acestui an profitul net al Daimler a scăzut cu 60% până la 564 milioane de euro de la 1,42 miliarde de euro, în perioada similară a anului trecut, sub estimările analiştilor care mizau pe un profit de 810 milioane de euro. Veniturile au scăzut şi ele cu 3% până la 26,1 miliarde de euro.

”Multe pieţe dezvoltate, în special în Europa Occidentală, au înregistrat evoluţii sub aşteptări din motive economice”, a declarat directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche.

Numărul unităţilor vândute de Daimler la nivel global nu s-a modificat semnificativ, 501.600 unităţi vândute în primul trimestru al acestui an comparativ cu 502.086 unităţi vândute anul trecut. Cu toate acestea, profitabilitatea diviziei auto a Daimler, care include mărcile Mercedes-Benz şi Smart, a continuat să scadă în primul trimestru ajungând la 3,3% de la 8,2% în perioada similară a anului trecut.

În aceste condiţii Daimler a estimat că în 2013 profitul său operaţional va fi mai mic decât cel de 8,125 miliarde de euro înregistrat anul trecut, în condiţiile în care anterior grupul german estima că îl va atinge şi în 2013.

Noile rezultate sunt o lovitură pentru obiectivul directorului general Dieter Zetsche de a readuce marca Mercedes-Benz pe primul loc în topul constructorilor de automobile de lux până în 2020. În prezent Mercedes-Benz este devansat de rivalii BMW şi Audi pe segmentul autovehiculelor premium.

Potrivit unui articol publicat recent în cotidianul german Handelsblatt, constructorul auto german Daimler are de gând să facă o investiţie mare pentru a produce componente pentru cutii de viteze în România, pe locul societăţii mixte existente la Cugir. (Sursa: Agerpres)