Canalele de comunicare pe care antreprenorii le consideră cele mai utile sunt website-ul, blog-ul și media sociale (40%), urmate de relațiile cu presa (35%) și parteneriatele strategice/cross marketing (25%).

Așa cum reiese din studiul citat, taxa lunară de agenție pe care antreprenorii sunt dispuși să o plătească este de 1000 -2.500 euro (65%), 500 -1.000 euro(25%), şi doar 10%  dintre respondenți ar plăti  3.000 – 4.000 euro pentru promovare.
 
În ceea ce privește criteriile pe baza cărora antreprenorii intervievați își aleg agențiile de comunicare, cel mai mare impact îl au referințele personale (40%), urmate de portofoliul de clienți al agenției (35%), de întâlnirile în persoană (20%) și serviciile oferite (5%).

Deşi doar 30% dintre respondenți au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecții propriului plan de promovare, aproape toţi (90%) respondenții sunt de acord că serviciile de relații publice specializate i-ar ajuta în creșterea afacerii.

“Studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca să merite investiția, ar trebui să însemne vânzare imediată, sau că PR-ul nu are un loc important în creșterea afacerii care a ajuns la o poziție stabilă în piață doar prin eforturile antreprenorului“, declară Mara Gojgar (foto), Managing Partner Confident Communications.

Realizat la inițiativa Confident Communications și implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piață B2B Trendelligent, studiul a fost realizat în perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri, cu 20 – 100 de angajați și cifre de afaceri cuprinse între 1 – 2 milioane de euro) din domenii precum consultanță în management, avocatură, modă, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalității, educație, servicii medicale și turism.